وبلاگ آفتاب

برترین های اولین دوره جایزه طراحی ایران عرضه شدند

برترین های اولین دوره جایزه طراحی ایران عرضه شدند

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان اولین دوره جایزه طراحی ایران ضمن اشاره به لزوم توجه جدی شرکت ها به طراحی صنعتی محصولات، اظهار داشت: این کار به توسعه صادرات این مجموعه ها کمک می نماید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، محمدحسین بهشتی در مراسم تقدیر از برگزیدگان اولین دوره جایزه طراحی ایران، اظهار داشت: یکی از چالش های موجود در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و خلاق، عدم توجه جدی به بازاریابی و فروش است. این مجموعه ها بیشتر تمرکز خویش را بر روی توسعه فناورانه محصولات معطوف کرده اند.
وی ادامه داد: طراحی صنعتی با تأثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می کند. ازاین رو طراحی صنعتی و بسته بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکت ها است.
به قول بهشتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان، بخشی از هزینه های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می کند. بر همین مبنا هم سال جاری اولین دوره جایزه طراحی ایران با حضور فعال شرکتهای دانش بنیان و خلاق را برگزار کردیم.
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همینطور بیان نمود: این دوره از جایزه همزمان با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار و 3 شرکت بعنوان مجموعه های برتر عرضه شدند.
وی افزود: توجه به طراحی صنعتی محصولات نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات و اقبال بازار خارجی به این تولیدات دارد. باید فناوران در کنار توسعه تخصصی و فنی محصولاتشان به مشتری پسند بودن آنها هم توجه نمایند تا بتوانند تولیداتشان را در بازار داخلی و بازار خارجی به فروش برسانند.
بهشتی ضمن اشاره به ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه، اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان می توانند از این ظرفیت بوجود آمده برای توسعه محصولات و عرضه آنها به بازار جهانی استفاده کنند.
جایزه طراحی ایران
مرکز طراحی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری در سال ۱۴۰۰ برای ترویج طراحی صنعتی محصولات شروع به کارکرده است. این مجموعه ابتدا با اختصاص حمایت مالی به طراحی صنعتی محصولات شرکتهای دانش بنیان و خلاق، برگزاری وبینار و کارگاه های مرتبط و فراهم کردن زمینه آشنایی شرکت ها با طراحان صنعتی موفق و حرفه ای فعالیت خویش را آغاز کرده است و در حال حاضر با هدف ارتقاء سطح طراحی صنعتی در ایران، زمینه ی کاری خویش را گسترش داده است.
این جایزه که به همت مرکز موسسات و شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده به دنبال آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت های طراحی در سطح جهانی، افزایش به کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب و کار شرکت ها، گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم، ایجاد شبکه طراحان ایرانی و ارتقا سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی است.
اولین دوره این جایزه هم برای شرکتهای حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به منظور ارزیابی و اعلام برترین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حوزه های برترین طراحی تجهیزات، بسته بندی و خدمات برگزار شد.
فرایند طراحی صنعتی در توسعه بازار شرکتهای تولید کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، بخصوص توسعه بازارهای صادراتی آنان نقش مهمی ایفا می کند. اندک محصولاتی با فناوری پیشرفته و بدون داشتن طراحی صنعتی مناسب در این عرصه، می توانند مورد استقبال مشتریان قرار گیرند.
«دستگاه تشخیص مارجین های سرطانی»، «ربات جراحی از طریق دور» و «میکروسکوپ نیروی اتمی»، سه دستگاه و محصولی هستند که حائز رتبه اول تا سوم اولین دوره این جایزه شدند.



1400/12/17
21:26:45
itemprop="bestRating">5
811
تگهای خبر: جهان , خدمات , ربات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد