وبلاگ آفتاب
ویژه نامه منتشر شد؛

پاسداشت کارگردان در چشم باد در اختتامیه عمار

پاسداشت کارگردان در چشم باد در اختتامیه عمار

به گزارش وبلاگ آفتاب، در مراسم اختتامیه جشنواره عمار، آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان برگزار می گردد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، بنا بر اعلام دبیرخانه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در مراسم اختتامیه این جشنواره، آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم برگزار می گردد.
مسعود جعفری جوزانی متولد ۱۸ آذر ۱۳۲۷ در ملایر است و فعالیت حرفه ای خویش را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرده است.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکاست اما به علت مبارزات انقلابی اش، بخصوص پس از واقعه هفده شهریور و کشتار میدان ژاله، بورسیه تحصیلی اش از سوی رژیم ستمشاهی قطع شد. وی در همان ایام، با ساخت چند فیلم کوتاه همانند «در قفس» و «آغاز» افکار انقلابی اش را به تصویر کشید. مستند «به سوی آزادی» او که اولین مستند سیاسی تاریخ سینمای مستند ایران به حساب می آید در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۱ بهمن ۱۳۵۸ از تلویزیون پخش گردید.
جعفری جوزانی با ساخت «جاده های سرد»، سینمای انقلاب را در سطح جشنواره های جهانی بیان نمود. وی در این فیلم ماندگار با بازی عزت الله انتظامی، علی نصیریان، حمید جبلی و علیرضا شجاع نوری به ماجرای حضور انگلیسی ها در ایران و مبارزات بختیاری ها می پردازد.
جوزانی جعفری کارنامه پرباری دارد و از دیگر آثار وی در مقام نویسندگی و کارگردانی میتوان به کارهایی مانند «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «یک مرد یک خرس»، «دل و دشنه»، «بلوغ»، «ایران برگر»، «پشت دیوار سکوت» و سریال ماندگار «در چشم باد» اشاره نمود. وی همینطور در آثاری همچون «سایه خیال»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «چشم هایش»، «غروب شد بیا»، «هم خانه» و «خط ویژه» هم بعنوان تهیه کننده حضور داشته است.
این فیلمساز در کنار نویسندگی و فیلمسازی، به تدریس هم مشغول می باشد و برخی بزرگان سینمای ایران وامدار او هستند.
بنابراین گزارش، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، روز جمعه ۲۴ دی ماه، ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می گردد.
حضور برای عموم در این مراسم آزاد است.
متن کامل ویژه نامه بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی را در اینجا بخوانید.

1400/10/22
22:37:21
itemprop="bestRating">5
888
تگهای خبر: بازی , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد