وبلاگ آفتاب
دكتر زلفی گل در گفت وگو با وبلاگ آفتاب اعلام كرد

سیاست وزارت علوم برای رفع اشکال صندلی خالی دانشگاه ها

سیاست وزارت علوم برای رفع اشکال صندلی خالی دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ آفتاب وزیر علوم با تاکید براینکه برخی رشته های دانشگاهی داوطلب ندارند، اظهار داشت: یکی از دلیلهای افزایش صندلی هالی خالی در دانشگاه ها این است که برخی رشته های دانشگاهی متقاضی از طرف جامعه ندارند و افراد به آینده کاری فارغ التحصیلان آن رشته ها اطمینان ندارند.


دکتر محمد علی زلفی گل در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه تعداد صندلی های خالی دانشگاه ها رو به افزایش است، اظهار نمود: باتوجه به اینکه جمعیت دانشجویی در کشور کاهش پیدا کرده است در نتیجه ما امسال حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها خواهیم داشت.
ایشان سپس اشاره کرد: متاسفانه علت افزایش تعداد صندلی های خالی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به عدم داوطلب برخی رشته ها در دانشگاه ها برمی گردد که البته مقداری رشد جمعیت کشور نیز کم شده است.
وزیر علوم با اعلان اینکه باید برای حل معضل صندلی های خالی برنامه ریزی جدی داشته باشیم، اشاره کرد: یکی دیگر از دلیلهای افزایش صندلی هالی خالی در دانشگاه ها این است که برخی رشته های دانشگاهی متقاضی از طرف جامعه ندارند و افراد به آینده کاری آن رشته ها اطمینان ندارند.
دکتر زلفی گل اظهارکرد: اگر به شکلی جلو برویم که اشتغال، اشتغال پذیری و تولید فارغ التحصیلان دانشگاهی رونق پیدا کند مشکل عدم تمایل برای تحصیل در بعضی رشته های دانشگاهی نیز کاهش پیدا می کند.
وزیر علوم از برنامه این وزارتخانه برای توسعه مراکز و دانشگاه های مهارتی در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: ما نه تنهابرنامه ای برای حذف این مراکز نداریم بلکه دانشگاه های مهارتی نظیر علمی کاربردی و فنی حرفه ای را توسعه خواهیم داد تا افراد بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد باز کار شوند.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، برمبنای نتایج اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در دانشگاه های دولتی پذیرش شدند که مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته شدگان نشان داد امسال ۶هزار ۱۹۱صندلی بدون خواهان و خالی می ماند.




منبع:

1400/08/01
21:27:13
itemprop="bestRating">5
816
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد