وبلاگ آفتاب
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها:

جشنواره ملی اعتكاف دانشگاهیان به فرصتی برای ترویج معنویت تبدیل گردد

جشنواره ملی اعتكاف دانشگاهیان به فرصتی برای ترویج معنویت تبدیل گردد

وبلاگ آفتاب: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان اظهار داشت: خیلی فرصت ها و ظرفیت ها در فضای مجازی برای ترویج جریان معنویت وجود دارد و ما باید این جشنواره را به یک فرصت برای ترویج معنویت تبدیل نماییم.


به گزاش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان اظهار داشت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی و نظام پر افتخار اسلامی آثار مختلفی بعنوان برکات این نظام و انقلاب در جامعه متولد شده که یکی از مهم ترین آثار احیای دین است که با حضور دین در قلب جامعه بخصوص جوانان صورت گرفت.
وی افزود: باوجود همه القائات فراوان که در ارتباط با گریز از دین یا ترویج انحرافات ادیان و مذاهب انحرافی وجود دارد ولی ما شاهد تجلی عظیم دین در ابعاد مختلف زندگی انسانی بودیم و این چیزی است که ما در غرب از آن خاطره ای نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی ضمن اشاره به گرایش عظیم مردم به دین داری اظهار داشت: با افتخار هم می گوییم جوانان دانشگاهی در این حوزه و هر عرصه معنوی پیشرو بودند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: اعتکاف در کشور قبلاً محدود و محصور و در گوشه ای از حوزه ها اتفاق می افتاد ولی هم اکنون به یک جریان عمومی مورد مطالبه از پایتخت کشور تا روستاها و از مراکز علمی پایتخت تا سایر مراکز تبدیل گشته و این اتفاق اتفاقی بود که به برکت توجه جوانها و دانشگاهیان به اعتکاف صورت گرفت.
وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد کوفه، اظهار داشت: اعتکاف در حال بین المللی شدن بود و البته بین المللی هم شد و علاوه بر داخل کشور در کشورهای مختلف هم شاهد این مراسم بودیم، اما انتشار کرونا سبب شد که تمام برنامه ریزی ها و محیط های فعالیت تغییر کند و فضا و زیست مجازی در پیش چشم برنامه ریزان و مجریان قرار بگیرد، اعتکاف هم تحث تأثیر این فضا قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: ما اگر قائل باشیم که دل حرم خداوند است پس می شود این حرم را محل اعتکاف قرار داد به جهت اینکه این خلوت، این انس و گفتگوی صمیمانه با یار اتفاق بیفتد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وی ادامه داد: درست است ما سال جاری از حضور در جمع معتکفین و سکونت در حرم الهی محروم هستیم اما با جشنواره ای که برای اعتکاف برگزار شد فرصتی برای بروز و ظهور و عرضه برکات و آثار عظیمی بوجود آم و فرصتی هم فراهم گردید برای یک تجدید نفس و آماده شدن برای حرکت های بزرگی که باید رخ بدهد که ان شاءالله به همت دانشمندان ما و با تولید واکسن ایرانی و ایمنی یافتن مجموعه ها و جمع ها برای برگزاری این برنامه های ارزشمند، این اتفاق رخ دهد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: فضای مجازی اقتضائات خودش را دارد و باید همین فضا را شناخت و هم اینکه با این فضا حرکت کرد. خیلی فرصت ها و ظرفیت ها در فضای مجازی برای ترویج جریان معنویت وجود دارد و این جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان را باید به یک فرصت برای ترویج معنویت تبدیل نماییم و علاوه بر محورهایی که هست به شکلی جریان های تولید محتوا و توجه به سایر آثار و ایجاد فضای معنویت هم در این بخش ها حتما مورد توجه عزیزان قرار گیرد.



1399/12/05
13:43:55
itemprop="bestRating">5
1189
تگهای خبر: دانشگاه , دانشمند , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد