وبلاگ آفتاب

تأمین انرژی همه كشورهای جهان با راكتورهای هسته ای شناور

تأمین انرژی همه كشورهای جهان با راكتورهای هسته ای شناور

به گزارش وبلاگ آفتاب یک استارتاپ دانمارکی می خواهد راکتورهای هسته ای کوچکی را روی شناورهایی که مستقیماً به شبکه وصل می شوند، قرار دهد که می توانند تا سال ۲۰۲۵ انرژی مورد نیاز همه کشورهای دنیا را تأمین کنند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت استارتاپی "سیبورگ"(Seaborg)در دانمارک که در زمینه انرژی هسته ای فعالیت می کند، اعلام نموده است که اخیرا یک آزمایش امکان سنجی را با همکاری "اداره حمل و نقل آمریکا"(ABS) پشت سر گذاشته است که آنرا یک قدم به تحقق بخشیدن به پروژه راکتور هسته ای شناور نزدیک می کند.
"تروئلز شونفلت" بنیانگذار و مدیرعامل شرکت "سیبورگ" در بیانیه مطبوعاتی خود این گام را یک مرحله مهم برای رسیدن به هدف بلند پروازانه خود برای استقرار نخستین شناور تأمین انرژی تجاری تا سال ۲۰۲۵ خواند.
راکتور فشرده نمک مذاب "سیبورگ" برای تأمین انرژی پاک روی شناورهای ماژولار طراحی شده است که می توانند مستقیماً به هر کشوری که به دریا متصل است، منتقل شوند.
برنامه "سیبورگ" عرضه انرژی پاک و مقرون به صرفه با شناورهای تأمین قدرت است که از مناطق در حال توسعه مانند آسیای جنوب شرقی آغاز می شود.
ارزیابی "اداره حمل و نقل آمریکا" تولید شناورهای هسته ای را که بتوان آنها را پیش از اتصال به شبکه برق به مقصد نهایی رساند، ممکن می داند.
"شونفلت" می گوید: رویکرد دریایی به صورت قابل ملاحظه ای زمان، ریسک پروژه و هزینه ها را می کاهد. ما می توانیم از یک صنعت بسیار کارآمد با دهه ها تجربه، استانداردهای ایمنی و ظرفیت تولید بالا بر خلاف سایر روش ها استفاده نماییم.
راکتورهای "سیبورگ" برای تأمین برق پاک و مقرون به صرفه در سرتاسر جهان طراحی شده اند و نخستین شناورهای آن دارای دو راکتور هسته ای هستند که ۲۰۰ مگاوات برق را تحویل می دهند.
این شرکت در بیانیه خود گفته است که این راکتورها در طول عمر خود حداقل ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کربن دی اکسید کمتری در مقایسه با یک نیروگاه زغال سنگ منتشر می کنند.
"شونفلت" می گوید: جهان به انرژی نیاز دارد، اما ما در عین حال به کربن زدایی هم نیاز داریم. با داشتن یک فناوری و محصول کاملاً رقابتی و با استفاده از ظرفیت تولید موجود می توانیم سالانه صدها راکتور مستقر نماییم. ما برای تأثیرگذاری جهانی آماده شده ایم.
آزمون امکان سنجی انجام شده تنها نخستین گام برای "سیبورگ" در جهت گذراندن فرایند تایید صلاحیت تکنولوژی جدید خود است، باآنکه آزمون امکان سنجی یک نقطه عطف مهم می باشد. حالا این شرکت به مراحل مهندسی، ساخت و بهره برداری این شناورها ادامه می دهد.



1399/10/02
13:37:15
itemprop="bestRating">5
1362
تگهای خبر: پروژه , تكنولوژی , جهان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد