وبلاگ آفتاب
حقایقی درباره مقابله با كرونا ویروس:

چه كار كنیم؟ چه كار نكنیم؟

چه كار كنیم؟ چه كار نكنیم؟

به گزارش وبلاگ آفتاب احیانا با گذشت مدتی زیادی از شیوع ویروس كرونا و موج های متوالی این ویروس شما هم با چنین جملاتی روبرو شده اید: · كرونا نخواهد رفت!!· این ویروس همیشه با بشر باقی خواهد ماند.· باید به زندگی با كرونا برای همیشه عادت نماییم.· دیگر پس از كرونایی وجود ندارد!· زندگی بشر به حالت سابق باز نخواهد گشت!· روزهای بدون كرونا را نخواهیم دید.· نحوه زندگی و كار دیگر برای همیشه تغییر كرده است!


این روزها این دست از جملات را بسیار شنیده ایم و دیگر برایمان تازگی ندارند. شاید برایتان جالب باشد که با نگاهی به تاریخ می بینیم که تا این حد منفی باف بودن، به هیچ وجه به واقع گرایی نزدیک نیست؛ اما باید بدانیم که حتی لحظه ای نباید از اقدامات ایمنی چشم پوشی کرد.
چطور کرونا نگیریم؟ با آنکه نباید به شایعات توجه کرد، اما وضعیت خطرناکی که ویروس کرونا در تمام جهان به وجود آورده را نباید دست کم گرفت. در طول موج های مختلف شیوع این ویروس، گاهی عموم مردم در رعایت استانداردهای بهداشتی سستی کردند که نتیجه آن افزایش شدید مبتلایان بوده است.
در حال حاضر نیز در سراسر کشور در وضعیت قرمز این بیماری قرار گرفته ایم. تعداد مبتلایان در پایتخت به شدت افزایش یافته و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این آمار فجیع تر خواهد شد.
این روزها حدودا همه مردم دنیا از ماسک بعنوان اصلی ترین راه مقابله با کرونا استفاده می کنند؛ اما ماسک همه آن چیزی نیست که با عنوان پروتکل های بهداشتی شناخته می شود. از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری مهم ترین نکاتی هستند که باید بعنوان پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا مورد توجه قرار گیرند.
در ادامه این مقاله چند راهکار مهم در امتداد رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفت و آمد غیرضروری را به شما معرفی می نماییم.
مایحتاج خودرا از خانه و با پلت فرم های آنلاین بخرید! به لذت و هیجان خرید حضوری واقفیم، اما این روزها اهتمام کنید تا حدامکان ریسک حضور در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد را به قیمت خرید حضوری به جان نخرید. خریدهای روزانه خانه و کالاهای مصرفی، مواردی هستند که هیچ نیازی به مشاهده از نزدیک و یا مقایسه ندارند و خرید آنها از پلت فرم های آنلاین، شما را از مکان های بسیار آلوده مانند سوپرمارکت و فروشگاه دور نگه داشته و خطر مبتلاشدن به کرونا را می کاهد. این روزها به لطف پلت فرم هایی مانند اسنپ فود علاوه بر غذا و کالاهای سوپرمارکتی حتی می توانید مرغ، میوه و نان را نیز به آسانی از منزل سفارش دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که ریسک خرید حضوری حتی از ریسک حضور در وسایل حمل و نقل عمومی نیز بیشتر است؛ اما متاسفانه این مساله دست کم گرفته می شود. بطور متوسط در هر بار خرید حدود 3 تا 8 بار با افراد دیگر در ارتباط خواهید بود.
با دلتنگی ها چه کنیم؟ این روزها همه ما دلتنگیم. احیانا خیلی از مردم هنوز اصول مقابله با پاندمی را رعایت می کنند و پایین ترین میزان رفت و آمد را با عزیزان خود دارند. قرنطینه شدن در خانه و دوری از دوستان و عزیزان، برای همه واقعا سخت است؛ اما تا زمانی که برای این پاندمی چاره ای پیدا نشده، بهتر است شرایط را درک نماییم و برای سلامتی عزیزانمان در خانه بمانیم.
در این شرایط سفارش می نماییم که تا حد امکان از رفت و آمد به خانه یکدیگر و حتی مکان های تفریحی مانند پارک ها جلوگیری کنید و برای ارتباط با عزیزان و دوستان از تماس تصویری بهره ببرید. اپلیکیشن های ارتباطی مانند واتساپ این امکان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده اند.
تا حد امکان به سفر نروید! (حتی سفر کاری!) این مسئله واقعا یکی از مهم ترین مواردی است که در رعایت آن کوتاهی کرده ایم. سفر یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس به شهرها و کشورهای دیگر است که موجب شد اپیدمی ویروس کرونا تا این حد گسترده شود! پس تا جایی که امکان دارد از رفتن به هرنوع سفر خودداری کنید. حتی اگر جلسه کاری مهمی دارید، خدمات ویدیو کنفرانس و چت آنلاین به کمک شما خواهند آمد تا از شهر خود بتوانید مشکل را حل کنید. اما اگر سفری واقعا ضروری در پیش دارید، پیشنهاد می نماییم تا با استفاده از پلت فرم های آنلاین و مورد اطمینان، اقامتگاهی که از نظر بهداشتی مورد تایید باشد را رزرو کنید.
مقابله با ویروس کرونا با واقع گرایی واقع گرایی بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است. واقع گرایی برای مقابله یعنی با پذیرش شرایط موجود، برای بهبود وضعیت تلاش نماییم. به عبارت دیگر بپذیریم که ویروسی به نام کرونا در حد جهانی فراگیر شده است، اما این ویروس و مشکلات به وجود آمده به تبع آنرا با تلاش تعدادی از بین ببریم.
علاوه بر این، محققین و دانشمندان در حال کوشش برای یافتن چاره این مشکل بزرگ هستند. تفاوتی ندارد که کدام گروه تحقیقاتی یا کدام کشور ابتدا به واکسن کرونا دست پیدا کنند؛ در نهایت با یافتن چاره برای از بین بردن این ویروس، واکسن آن به مرور در تمام کشورهای جهان و حتی ایران در دسترس قرار خواهد گرفت. حتی با ورود مقدار کمی از این واکسن و تزریق آن به گروه های پرریسک مانند بیماران ریوی و سالمندان، شیوع این ویروس در کشور با کاهشی اساسی روبرو خواهد شد. پس تا زمان شنیدن این خبر خوش و تولید انبوه واکسن کرونا، بهترین راه رعایت پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با آن است.
امیدوار باشیم! کرونا نخستین اپیدمی تاریخ نبوده و آخرین هم نخواهد بود... طاعون، آنفولانزای اسپانیایی و وبا همچون بیماری هایی هستند که به صورتی پاندمی یا فراگیری جهانی در طول تاریخ و در دوایر مختلف بر سر بشریت فرود آمده اند.
به گزارش زوم تک این اپیدمی ها در زمان خود، میلیون ها انسان را درگیر کردند و تعدادی را نیز به کام مرگ کشاندند، اما هیچ وقت یک اپیدمی برای همیشه باقی نمانده است. این در شرایطی است که درباره بعضی از این بیماری ها نیز در زمان خود این تصور وجود داشت که هیچگاه از بین نخواهند رفت!
البته که باید ویروس کرونا را جدی گرفت، اما بهتر است از تخیل و وحشت در مقابل آن جلوگیری نماییم و تنها با مقابله اصولی، برای از بین بردن آن بجنگیم.



منبع:

1399/07/13
21:15:15
itemprop="bestRating">5
1834
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد