وبلاگ آفتاب
تهیه كننده برنامه با مهر مطرح كرد؛

نگاه طنز جیك و پیك به فضای مجازی

نگاه طنز جیك و پیك به فضای مجازی

به گزارش وبلاگ آفتاب جیك و پیك عنوان برنامه ای طنز در رادیو جوان است كه نگاهی صدمه شناسانه به فضای مجازی و استفاده از آن دارد.



مژده طهرانی تهیه کننده برنامه «جیک و پیک» در رادیو جوان درباره رویکردهای این برنامه که پنج سال است روی آنتن است، به خبرنگار مهر بیان نمود: «جیک و پیک» برنامه ای با محوریت فضای مجازی است که هر هفته با زبان و بیان طنز و در چارچوب نمایشی به معضلات اجتماعی و موضوعات مربوط به فضای مجازی می پردازد.
وی افزود: ما در اتاق فکر برنامه، قسمت های مختلف را به نحوی طراحی نموده ایم که علاوه بر قشر جوان، به ارتباط کودکان و افراد مسن با فضای مجازی هم پرداخته می شود. باید و نبایدهای فضای مجازی، تنهایی و انزوای جوانان به علت روی آوردن به فضای مجازی، نحوه نظارت خانواده ها، توجه بیش از اندازه والدین به فضای مجازی و به دنبال آن نداشتن توجه به کودکان، رویکردهایی هستند که در این برنامه در چارچوب طنز و نمایشی به آن پرداخته می شود.
طهرانی با اشاره به این که پرداختن به پویش ها و چالش های فضای مجازی، خط اصلی برنامه «جیک و پیک» است افزود: شایعات و اخبار غلوّآمیز در فضای مجازی، مشکلات خانواده ها در مواجهه با فضای مجازی، تبلیغات در فضای مجازی، بیماری های ناشی از استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی و جرم های ناشی از فضای مجازی از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه با زبان طنز به آن پرداخته می شود.
تغییر ساختار «جیک و پیک» به برنامه شخصیت محور نمایشی
طهرانی درباره شکل گیری ایده اولیه برنامه اظهار داشت: «جیک و پیک» در شهریور ۹۴ به تهیه کنندگی حامد مرادیان با رویکرد طنز و با هدفِ پرداخت به صدمه ها، جذابیت ها و شیوه استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی روی آنتن رادیو جوان رفت. من از همان ابتدا همراه تیمِ برنامه ساز بودم و بعد از دو سال در تیرماه ۹۶ مسئولیت تهیه برنامه به من سپرده شد و در تابستان ۹۸ تصمیم گرفتیم تا «جیک و پیک» با اندکی تغییر در ساختار، به یک برنامه شخصیت محور نمایشی تبدیل گردد. حالا پنج سال است که از عمر برنامه می گذرد و گروه برنامه ساز تبدیل به یک خانواده صمیمی شده اند.

تهیه کننده برنامه درباره حضور پررنگ «جیک و پیک» در فضای مجازی افزود: علاوه بر پخش از آنتن رادیو جوان، برنامه ما در فضای مجازی هم با مخاطبانش همراه می باشد و در این فضا به ساخت فیلم های کوتاه با موضوعاتِ اجتماعی و با رویکرد طنز هم پرداخته است که هر هفته در صفحه برنامه منتشر می شود.
برنامه «جیک و پیک» در مناسبت های مختلف، مانند هفته کتاب و کتاب خوانی، شب یلدا، جام جهانی و عید نوروز، مخاطبانش را به پویش های مرتبط دعوت می کند؛ این پویش ها به دنبال فرهنگ سازی جهت استفاده کنندگان از فضای مجازی طراحی شده است. همینطور با عنایت به محتوا و ساختار برنامه، مبادرت به تولید ترانه هایی با مضمون فضای مجازی کرده ایم.
از ۷ ساله تا ۷۰ ساله شنونده برنامه است
طهرانی درباره اقبال شنونده های رادیو جوان از این برنامه بیان نمود: مخاطب اصلی و هدف برنامه، قشر جوان جامعه است ولی با عنایت به این که استفاده از فضای مجازی سن وسال نمی شناسد، بین شخصیت های قصه «جیک وپیک» از کودک ۷ ساله تا پیرزن ۷۰ ساله هستند و چگونگی استفاده آنان از فضای مجازی از موضوعاتی است که در برنامه به آن پرداخته می شود. خوشبختانه در مدت این پنج سال برنامه در همیشه جزء برنامه های پرمخاطب رادیو جوان بوده است.
تهیه کننده «جیک و پیک» در انتها بیان نمود: این برنامه در ارزیابی های معاونت صدای سازمان صداوسیما نمره قابل قبولی را کسب کرده و از همه مهم تر جای خودش را در دلِ مخاطبان رادیو هم باز کرده است. این که تیکه کلام های مورد استفاده شخصیت های برنامه، بر زبان مخاطب می آید و عوامل برنامه را از خودش می داند، رازهایش را با آنها در بین می گذارد هم سبب شادمانی ما است و هم مسئولیت مان را در ادامه راه سنگین تر می کند.


منبع:

1399/06/21
10:56:12
itemprop="bestRating">5
1811
تگهای خبر: تبلیغات , جهان , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد