وبلاگ آفتاب

مدیریت حمل و نقل عمومی درون شهری با یك نرم افزار

مدیریت حمل و نقل عمومی درون شهری با یك نرم افزار

وبلاگ آفتاب: عرضه نرم افزاری با عنوان ˮخط بانˮ امكان استخراج داده های مورد نیاز در حوزه خدمات حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) را در كشور فراهم نموده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مجتبی پیرایش، مدیر عامل شرکت دانش بنیان عرضه کننده این نرم افزار با اشاره به عرضه این نرم افزار برای تحلیل و مدیریت بهره بردای ناوگان با عنوان "خط بان"، اظهار داشت: این نرم افزار بیشتر جنبه تحلیل و استخراج داده های نهان سیستم را دارد.
وی افزود: محاسبه یارانه برمبنای پیمایش و عملکرد اتوبوس یکی از ماموریت های این سامانه است، علاوه بر آن در این محصول استخراج میزان تقاضای سفر برای هر ایستگاه برمبنای کارت بلیط ثبت شده، انجام می شود. پس در این صورت می توان آمار درستی از تقاضای سفر در هر ایستگاه داشته باشیم.
پیرایش همین طور اضافه کرد: با این اطلاعات می توان طراحی شبکه اتوبوسرانی درون شهری را انجام داد. هم اکنون این شبکه قدیمی و تجربی است. بعد از فاز طراحی می توان به تعداد دستگاه های اتوبوس برای خطوط مختلف دست پیدا کرد. برمبنای پارامترهای گوناگون می توان به این تعداد دست یافت. بعنوان مثال در نمونه آزمایشی، یک خط که دارای 13 دستگاه بود با این محصول تعداد اتوبوس ها به 9 کم شد. بدین سبب با حذف 4 اتوبوس از هزینه های اضافی جلوگیری شد.
برمبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بگفته وی، در این اپلیکیشن اتوبوسران اصلی و همین طور اتوبوسران کمکی با بهره گیری از شماره تلفن همراه خود می توانند وارد اپلیکیشن شوند و عملکرد، تخلفات و جرایم ثبت شده پرونده مالی و تراکنش های مالی ثبت شده برای خودرو را مشاهده کنند.




منبع:

1399/05/25
22:00:07
itemprop="bestRating">5
2176
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اطلاعات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد