وبلاگ آفتاب

موفقیت آزمون حیوانی نانو واكسن ضدكرونا

موفقیت آزمون حیوانی نانو واكسن ضدكرونا

وبلاگ آفتاب: پژوهشگران در رقابت برای تولید واكسن ضدكرونا، اخیرا فرمولاسیون نانو ذره ای جدیدی برای مقابله با ویروس كرونا ارائه كردند، این واكسن مبتنی بر RNA برای محافظت درون ساختار نانوذره ای است كه با وارد شدن به بدن سبب تحریك سیستم ایمنی می شود.


اخیرا گزینه ای جدید برای ساخت واکسن کرونا ارائه شده است که ظرفیت بالایی برای مقابله با این بیماری دارد، این واکسن که با همکاری آمیت خنزر از شرکت پال لایف ساینس (PAI Life Sciences) توسعه یافته می تواند آنتی بادی هایی در بدن ایجاد کند پتانسیل بالایی برای خنثی کردن ویروس کرونا دارد، این واکسن روی موش ها و پستانداران مورد آزمایش قرار گرفته است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تیم توسعه دهنده این واکسن خاطر نشان کردند که این واکسن در ضمن دو هفته پس از تزریق به عضله سبب تولید آنتی بادی شده که میزان آنتی بادی حاصل از این واکسن قابل مقایسه با آنتی بادی بدن بیمارانی بهبود یافته کرونا است.
براساس مقاله ای که این گروه در نشریه Science Translational Medicine به چاپ رساندند این واکسن مبتنی بر RNA سبب تشکیل آنتی بادی خنثی کننده کرونا در بدن موش های جوان و مسن شده است، دانشمندان توضیح دادند که این نوع واکسن سبب تشکیل مقدار زیادتری از پروتئین می شود و موجب ایجاد واکنش استرس حساس به ویروس شده و در نهایت سیستم ایمنی بدن را فعال می کند.
به گفته پژوهشگران این پروژه، تزریق واکسن RNA به بدن، که مبتنی بر ژنوم ویروس کرونا است، سبب ورود RNA به داخل سلول ها شده و دستور تولید پروتئین هایی داده می شود، بدن این پروتئین ها را ساخته و با این کار بدن می آموزد که ویروس کرونا را تشخیص داده و به آن حمله کند که این کار با بهره گیری از آنتی بادی ها و سلول های T انجام می شود.
محققان اعلام کردند: پاسخ ایمنی ناشی از واکسن موجب جلوگیری از اتصال ویروس کرونا به سلول ها می شود، برای وارد کردن این واکسن به بدن از نانوذرات لیپیدی غیرآلی (LION) استفاده می شود که توسط شرکت آمریکایی اچ دی تی بیو (HDT Bio) ابداع شده است.
خنزر در این خصوص اظهار داشت: مولکول های RNA بسیار مستعد تخریب توسط آنزیم ها هستند، LION یک فرمولاسیون نانوذره ای بوده که از این مولکول ها محافظت می کند، این واکسن مبتنی بر نانوذرات می تواند واکنش سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد و آنرا پایدار نگه دارد، این واکسن در دمای اتاق تا یک هفته پایدار خواهد بود.



منبع:

1399/05/05
14:35:09
itemprop="bestRating">5
2247
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد