وبلاگ آفتاب

رشد 600 درصدی كسب و كارهای آموزش آنلاین در دوران كرونا

رشد 600 درصدی كسب و كارهای آموزش آنلاین در دوران كرونا

به گزارش وبلاگ آفتاب دبیر ستاد فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: با عنایت به شیوع كرونا در كشور بر مبنای برآوردهای اولیه از نمونه های موجود كسب و كارهای حوزه آموزش آنلاین رشد ۶۰۰ تا هزار درصدی را در این عرصه شاهد می باشیم.


مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد فعالیت کسب و کارهای حوزه آموزش آنلاین اضافه کرد: اتفاق خوبی در حوزه دیجیتال در زمان شیوع کرونا در کشور افتاد، برخی بخش ها مانند آموزش و پرورش و سلامت بخش های خاصی بودند و نیاز بود در این دوران برنامه ویژه برای آن داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با عنایت به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، حوزه آموزش آنلاین یکی از حوزه هایی بود که احتیاج به توجه ویژه داشت، دراین خصوص به صورت ویژه با وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرارکردیم وبرنامه های مشترکی با این وزارتخانه اجرا شد.
دبیر ستاد فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهارداشت: با عنایت به فعالیت استارتاپ های حوزه آموزش آنلاین در دوران انتشار کرونا در کشور، حدود ۳۰ استارتاپ که در زمینه آموزش آنلاین خوب عمل کرده بودند به آموزش و پرورش معرفی کردیم تا آنها بتوانند در برنامه سال تحصیلی جدید از ظرفیت آنها در حوزه آموزش و پرورش مجازی استفاده کنند.
محمدی اضافه کرد: در کنار این حوزه، کسب وکارهای تولید محتوا هم به شدت با شیوع کرونا و استفاده از فضای مجازی رشد کردند به صورتی که رشدهای ۵۰۰درصدی را از نظر حجم ترافیک و رشد ارائه خدمات ودرآمدی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور که در این چند سال شکل گرفته سبب شد با انتشار کرونا کسب و کارهای آنلاین زمین گیر نشوند و حتی بعضی از آنها با رشد هزار درصدی رو به رو شوند.
دبیر ستاد فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: البته این نکته قابل توجه است که در ایام اول انتشار کرونا با عنایت به حجم گسترده کاربر و مشتری، زیرساخت برخی مجموعه های آنلاین پاسخگوی نیاز کاربران نبود اما با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت های موردنظر توسعه پیدا کرد و مشکلات حل شد، به صورتی که هم اکنون در این حوزه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.



منبع:

1399/04/27
11:45:33
itemprop="bestRating">5
2243
تگهای خبر: آنلاین , اطلاعات , اقتصاد , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد