وبلاگ آفتاب
كاظم راست گفتار :

تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!

تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!

كاظم راست گفتار تهیه كننده و كارگردان سینما ضمن اشاره به شرایط تولید فیلم جدیدش با عنوان مسافر بیان كرد كه تناسبی بین خودش و سینمای ایران نمی بیند.



کاظم راست گفتار تهیه کننده و کارگردان سینما که اخیرا پروانه ساخت فیلم سینمایی «مسافر» را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم اظهار داشت: «مسافر» در ژانر اکشن ایجاد می شود البته در خبرهای ارسالی سازمان سینمایی، نام نویسنده این اثر به اشتباه شفیع آقامحمدیان درج شده در صورتیکه هستی سرمستی و محمود احدنیا فیلمنامه «مسافر» را نوشته اند. با توجه به این که فیلمنامه ها به صورت سیستمی ثبت می شوند، این اشتباه رخ داده است.
وی اضافه کرد: ساختن فیلم در حوزه اکشن کار بسیار سختی است و فیلمسازان ایرانی عادت کرده اند که آثارشان را در یک آپارتمان اجاره ای یا ویلای اجاره ای در شمال کشور بسازند و فضای فیلم ها از این ۲ حالت خارج نمی گردد. من اساساً تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم. اگر توجه کرده باشید هر برگ از آن چند فیلم قبلی من حکمی دارد. برای مثال هیچکس نمی تواند «چک» را در کنار «نقاب» و «نقاب» را در کنار «آشوب» بگذارد.
این کارگردان سینما افزود: فیلمسازان دیگر معمولاً یک سبک کاری دارند و اگر ۳۰۰ فیلم هم بسازند، همان یک سبک را دنبال می کنند. ولی من ترجیح می دهم در ژانرهای مختلف کار کنم و یاد بگیرم چون هنوز هم خودم را دانشجوی سینما می دانم و علاقه مندم که چیزهای جدید را تجربه کنم. نباید به سینما صرفا بعنوان یک شغل نگاه نماییم بلکه باید دنیاها و شرایط جدید را تجربه نماییم چون عملاً هر فیلم یک زندگی است. برای مثال من یک دوره ۲ ساله در فضای فیلم «نقاب» با مضمون خیانت و یک دوره ۲ ساله در فضای فیلم «چک» با مضمون اجتماعی بودم، بعدش هم به سراغ «آشوب» رفتم که قصه ای تاریخی داشت. هر کدام از فیلم هایم با دیگری دنیای متفاوتی دارد.
راست گفتار بیان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر شرایط ساخت «مسافر» برقرار شود. این روزها برای ساخت فیلم باید مجموعه ای از شرایط پیش بیاید ولی مهم ترینش کندی کاری است که کرونا در فرایند فعالیت افراد به وجود آورده است از طرف دیگر فیلمی مانند «مسافر» نیازمند پیش تولید طولانی است حتی بسیاری از لوکیشن های آن باید ساخته شود. بخش دیگر از ماجرا تورم وحشتناک و گران شدن همه چیز است که جریان تولید را غیرمنطقی می کند. هم اکنون ساخت فیلمی مانند «مسافر» چیزی حدود ۸ میلیارد تومان می طلبد و حداقل باید ۳۰ میلیارد تومان بفروشد تا هزینه اولیه خویش را برگرداند اما در این شرایط کرونایی پرفروش ترین فیلم هایمان مخاطبان ۴۰ هزارتایی را تجربه می کنند!
این کارگردان در انتها با اشاره به اینکه مشکلی برای تأمین سرمایه «مسافر» ندارد تاکید کرد: پیش از اینکه بخواهیم پروانه ساخت بگیریم باید مسایل مالی فیلم را رفع نماییم از همین رو به نظرم کسانی که پس از پروانه ساخت به دنبال سرمایه گذار می گردند حرفه ای نیستند.


منبع:

1399/04/15
12:27:53
itemprop="bestRating">5
2719
تگهای خبر: سازمان , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد