وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

راه اندازی انجمن خوشنویسی در سرزمین مادری میرزا طاهر

راه اندازی انجمن خوشنویسی در سرزمین مادری میرزا طاهر

به گزارش وبلاگ آفتاب شعبه انجمن خوشنویسان ایران در منطقه آزاد ارس بعنوان سرزمین مادری میرزا طاهر خوشنویس، تاسیس و شروع به كار كرد.



ابراهیم نصیری مدیر فرهنگی و هنری منطقه ارس به خبرنگار مهر اظهار داشت: با دریافت مجوز از انجمن خوشنویسان ایران، شعبه این انجمن در منطقه آزاد ارس تأسیس و آغاز به کار کرد.
نصیری افزود: در نخستین قدم، به همت رئیس این انجمن که از هنرمندان فعال این منطقه است، نخستین دوره از آزمون های سراسری خوشنویسان با شرکت ۵۳ نفر از هنرمندان برگزار گردید.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس اضافه کرد: اساتید شاخصی همچون میرزا طاهر خوشنویس که از مناطق روح انگیز و هنرپرور منطقه مرزی ارس پا به عرصه وجود گذاشته و روح خویش را در این سرزمین رویایی پرورانده اند و وجود ده ها استاد متبحر و برجسته خط و خوشنویسی که هم اکنون در این منطقه فعالیت می نمایند نشان از بستر و زمینه رشد عالی این هنر در آن دارد که با تأسیس دفتر انجمن و تمرکز بر فعالیتهای آموزشی در آینده نزدیک شاهد تحول در این هنر خواهیم بود.
نصیری خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این دفتر، تعداد انجمن های فرهنگی و هنری که طی دو سال قبل در این منطقه تأسیس شده اند به ۴ مورد شامل انجمن فیلم و عکس، هنرمندان صنایع دستی، هنرهای تجسمی و نمایندگی انجمن خوشنویسان ایران رسید.
وی اظهار داشت: تأسیس دفاتر انجمن های موسیقی و هنرهای نمایشی هم پارسال پیگیری شده که امیدواریم امسال به نتیجه برسد.
نصیری اضافه کرد: با تفویض اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۵ به سازمان منطقه آزاد و پیگیری امور از راه نماینده وزارت در این منطقه شاهد رونق بیشتر از پیش فعالیتهای هنری و فرهنگی در این منطقه هستیم.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: رویکرد این سازمان واگذاری امور فرهنگی و هنری به خود هنرمندان از راه فعالیت انجمن ها و تشکل های غیردولتی است و در این راستا برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در سال های گذشته با همکاری این انجمن ها و مؤسسات فرهنگی برنامه ریزی شده است.

1399/03/31
15:03:18
itemprop="bestRating">5
2647
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد