وبلاگ آفتاب

بررسی مهم ترین جغرافیای تاریخ تشیع در همراه با فرات

بررسی مهم ترین جغرافیای تاریخ تشیع در همراه با فرات

وبلاگ آفتاب: مستند همراه با فرات به كارگردانی فرشاد اكتسابی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه به اضافه مستند روی آنتن شبكه مستند خواهد رفت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی شبكه مستند، سی و هفتمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با بررسی مستند «همراه با فرات» به كارگردانی فرشاد اكتسابی از شبكه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت صفاءالدین تبرائیان مورخ و مشاور عالی مركز اسناد انقلاب اسلامی و فرشاد اكتسابی كارگردان مستند «همراه با فرات» میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی تاریخ معاصر عراق، اتفاقات تاریخی این كشور همسایه ایران و ابعاد كمتر شنیده شده از رژیم بعث می پردازند. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
مستند «همراه با فرات» روایتی تاریخی، اجتماعی و سیاسی از كشور عراق است و آگاهی كاملی نسبت به این كشور همسایه ایران به مخاطب می دهد. در این مستند، تاریخچه شكل گیری عراق بعد از جنگ جهانی اول روایت شده و تشكیل حكومت بعث در عراق و روی كارآمدن صدام حسین به تصویر كشیده است.
فرات، رود بسیار مهم عراق است كه در طول تاریخ شاهد اتفاقات زیادی بوده است. دو شهر مهم جهان تشیع یعنی نجف و كربلا در كناره این رود به وجود آمده و نام این جغرافیای بسیار مهم، به واسطه ماجرای كربلا و شهادت امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شده است. در مستند «همراه با فرات»، این رود مهم راوی اتفاقاتی می شود كه در ۱۰۰ سال قبل به عراق گذشته است.
این مستند برای نخستین بار در شبكه مستند و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه شنبه ۱۲ شهریور ساعت ۲۰: ۳۰ از شبكه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۹ و جمعه ۱۵ شهریور ماه ساعت ۱۳: ۳۰ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبكه مستند است كه به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث كارشناسی پیرامون سوژه مستند می پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری نیا و كارگردانی محمدرضا رضاییان با دكوری جدید و آیتم هایی متنوع سه شنبه های هرهفته ساعت ۲۰: ۳۰ به روی آنتن شبكه مستند می رود.


منبع:

1398/06/11
19:17:43
itemprop="bestRating">5
4346
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد