وبلاگ آفتاب
هادی حوری در گزارش وبلاگ آفتاب:

تااون موش انگاری نمی كند

تااون موش انگاری نمی كند

به گزارش وبلاگ آفتاب كارگردان تااون با اشاره به تمثیلی بودن داستان این اثر نمایشی عنوان نمود در این نمایش آگاهی به مثابه بیماری طاعون مطرح شده و چالش های زیادی را در كلونی موش ها به وجود می آورد.



هادی حوری كارگردان نمایش «تااون» كه در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می شود درباره این اجرا به خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایش از اول اسفند ماه اجرای عمومی خویش را شروع كرد اما متاسفانه به علت شیوع ویروس كرونا پس از ۲ شب اجرا تعطیل شد. برای اجرای نمایش از یك ماه قبل تبلیغات و اطلاع رسانی را شروع كرده بودیم و استقبال مخاطبان در روزهایی كه اجرا داشتتیم هم خیلی خوب بود اما متاسفانه این بیماری همه گیر شده و این اپیدمی كل جامعه را گرفته است ازاین رو چاره ای جز تعطیلی تماشاخانه ها و مراكز هنری وجود نداشت.
وی افزود: البته این امكان وجود دارد حتی پس از باز شدن تماشاخانه ها باز هم میزان استقبال از نمایش ها اندك باشد چون مردم هنوز ترس از مبتلا شدن دارند و ترجیح می دهند در خانه بمانند تا به دیدن تئاتر بیایند. باآنكه ما هم مثل تمام گروه های تئاتری چه به لحاظ اقتصادی و چه هدر رفتن زحمت بچه های گروه ضرر خواهیم كرد اما اگر مسبب این باشیم كه چنین بیماری خطرناكی را گسترش ندهیم باز هم خوشحال هستیم چون به حفظ جان هموطنانمان كمك كرده ایم.
وی درباره انتخاب نام نمایش بیان نمود: این نمایش اثری تمثیلی است و اتفاقات در لانه موش ها می افتد بدین سان كه در تاریكی لانه موش ها یك جرقه زده شده و نوری از آگاهی تابیده می شود و این اتفاق از نظر رئیس موش ها از بیماری طاعون هم به مراتب بدتر است و باید جلوی آنرا گرفت. رئیس لانه موش ها به دنبال كسی است كه آگاهی را به میان موش ها آورده و می خواهد او را نابود كند چون می داند آگاهی پیدا كردن اپیدمی است. در این میان بعضی از اغتشاش موجود سوءاستفاده كرده و برای انتقام از كینه های شخصی شان بهره می برند... «تااون» نامی استعاری است و معانی مختلفی را به ذهن متبادر می كند بنابراین با این املا نوشته شده است. در نمایش هم دیالوگی با این مضمون وجود دارد كه می گوید: «تااون هست، طاعون هم هست و تااون نره، طاعون هم نمی ره.»
حوری در انتها با اشاره به فضای انتزاعی كه در نمایش جریان دارد، توضیح داد: سعی كردیم در اجرای نمایش «موش انگاری» انجام نگیرد بنابراین ظاهر و رفتارهای بازیگران انسانی است و موش گونگی شان از راه تمایلات و خصوصیت های شخصیتی آنها نمود پیدا می كند. در این نمایش به انسان هایی روبرو می باشیم كه خصلت ها و رفتارهای موش گونه را در پیش گرفته اند و در عین انسان بودن، موش هم هستند.
بازیگران «تااون» عبارتند از هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی كیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراكی، میثم پاكدامن، فاطمه حاجی حسنی، دیاكو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی.

1398/12/09
14:35:19
itemprop="bestRating">5
3887
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , تبلیغات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد