وبلاگ آفتاب

چرا مردم دیگر كتاب نمی خوانند؟

چرا مردم دیگر كتاب نمی خوانند؟

به گزارش وبلاگ آفتاب ایبنا نوشت: نظرسنجی ها نشان داده است كه تنها ۲۸٪ امریكایی ها ۱۱ كتاب یا بیشتر در سال كتاب می خوانند و ۲۸٪ با افتخار اعتراف می كنند كه حتا یك كتاب هم نمی خوانند.


تعداد فزاینده ای از مردم دیگر كتاب نمی خوانند. هیچ دلیل مشخصی برای بروز این امر وجود ندارد. برخی مجبورند در كلاس های درس خود كتاب هایی بخوانند و بنابراین چیز دیگری غیر از آن نمی خوانند. بقیه كتاب نمی خوانند اما مقالات خبری و پست های وبلاگ ها را به صورت آنلاین می خوانند، اما كتاب نه. چرا این وضعیت پیش آمده است؟

بررسی های گروه تحقیقاتی كنتار مدیا كه در سال ۲۰۱۹ منتشر گردید نشان داده است كه تنها ٪۵۱ از بزرگسالان در بریتانیا پارسال حداقل یك كتاب مطالعه كرده اند. این رقم نه تنها نشان دهنده كاهش از ۵۶٪ در سال قبل است، بلكه به این مفهوم است كه ۴۹٪، یا به عبارتی نیمی از بزرگسالان در طول ۱۲ ماه حتا یك كتاب هم نخوانده اند.

مركز تحقیقاتی پیو كه یك اندیشكده امریكایی است نشان داده است كه شهروندان امریكایی به صورت قابل توجهی كتاب های بیشتری می خوانند و تنها ۲۷٪ آنها می گویند كه در سال ۲۰۱۹ كتابی نخوانده اند، اما گروهی كه موسسه پیو روی آنها تحقیق انجام داده كوچك و تنها شامل چند هزار نفر بوده است و نمایانگر آنچه واقعا در امریكا اتفاق می افتد نیست.

كریستوفر اینگراهام متخصص داده ها در واشنگتن پست توضیح می دهد: «سهم امریكایی هایی كه در یك روز به خاطر لذت خود مطالعه می كنند از سال ۲۰۰۴ تا كنون بیشتر از ۳۰٪ كاهش داشته است.» ارقام او بر مبنای مطالبی است كه در آخرین نظرسنجی استفاده از زمان از جانب اداره آمار امریكا انتشار یافته. اینگرام ادامه می دهد: «در سال ۲۰۰۴ حدودا ۲۸٪ از امریكایی های ۱۵ ساله و بزرگ تر در روز برای لذت خود كتاب می خواندند. اما سال قبل این رقم به ۱۹٪ رسید.»

بر اساس مقاله ای كه از جانب جاناتان گینهاوس در مجله مكلین انتشار یافت، ایالات متحده با موجی از تفكرات ضدعلمی و ضدروشنفكری روبه روست. چونكه نظرسنجی ها نشان داده است كه تنها ۲۸٪ امریكایی ها ۱۱ كتاب یا بیشتر در سال كتاب می خوانند و ۲۸٪ با افتخار اعتراف می كنند كه حتا یك كتاب هم نمی خوانند.

آن طور كه دیوید دنبی در مقاله ای در نیویوركر اشاره می كند: «میلیون ها كودك (پیش از رسیدن به نوجوانی) كتاب های هری پاتر، ارباب حلقه ها و دیگر رمان های تخیلی را خوانده اند. اما با رسیدن به ۱۲ یا ۱۳ سالگی اغلب خواندن را به شكل جدی كنار می گذارند. پسران به ورزش یا بازی های كامپیوتری روی می آورند و دختران به دنبال به دست آوردن توجه اغلب به دوستی های پیچیده...» دنبی اخطار می دهد كه «اگر بقیه ما هم بدون مبارزه كتاب خواندن را كنار بگذاریم، پشیمان خواهیم شد و با از بین رفتن فرهنگ شرمندگی را احساس خواهیم كرد.» ۲۴۱۲۴۱

1398/12/06
15:44:34
itemprop="bestRating">5
4271
تگهای خبر: آنلاین , بازی , تحقیقات , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد