وبلاگ آفتاب
در نشست رسانه ای مطرح شد؛

نامگذاری خیابانی به نام اكبر رادی

نامگذاری خیابانی به نام اكبر رادی

به گزارش وبلاگ آفتاب در نشست رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اكبر رادی اعلام گردید كه از جانب شورای اسلامی شهر تهران یكی از خیابان های اطراف خانه هنرمندان ایران به نام اكبر رادی نامگذاری می شود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، نشست رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اكبر رادی با حضور بهزاد صدیقی دبیر این دوره از جشنواره، روح الله جعفری دبیر بخش مقالات و رادی شناسی و مصطفی محمودی روابط عمومی جشنواره، بامداد امروز دوشنبه ۲۸ بهمن در سالن كنفرانس خانه تئاتر برگزار گردید.
در ابتدای این نشست بهزاد صدیقی ضمن عرضه گزارشی آماری از جشنواره دوم تئاتر اكبر رادی، خاطرنشان كرد: طرح جشنواره در سال ۹۶ در هیأت مدیره بنیاد اكبر رادی مصوب شد تا در بخش های مختلف و با تشكیل شورای سیاستگذاری متغیر، برگزار گردد. دور اول جشنواره را در ۶ بخش برگزار گردید و قرار بود سال جاری هم در ۵ بخش برگزار گردد ولی به علت محدودیت های مالی، سمینار بین المللی نمایشنامه نویسی ایران و جهان را حذف كردیم.
وی افزود: بخش های مسابقه نمایشنامه نویسی، سمینار رادی شناسی، صحنه ای به صورت غیر رقابتی با دعوت از ۵ نمایشنامه نویس و كارگردان و بخش رادیو رادی شامل نمایش های رادیویی و رادیوتئاتر، بخش های این دوره از جشنواره هستند.
صدیقی با اشاره به اینكه در بخش نمایشنامه نویسی ۳۵ نمایشنامه نویس با ۵۳ اثر از ۱۴ شهرستان شركت كردند، اظهار نمود: مهمترین رویكرد جشنواره حمایت و تقویت جریان نمایشنامه نویسی كشور و ترغیب نمایشنامه نویسان حرفه ای برای حضور در این رویداد بوده است. جایزه و اعتبار جشنواره، نشان و مدال اكبر رادی است كه به برگزیدگان اهدا می شود.
سپس روح الله جعفری درباره بخش مقالات و رادی شناسی دومین جشنواره تئاتر اكبر رادی، توضیح داد: در این دوره ۱۸ چكیده مقاله از ۷ زن و ۱۰ مرد، از شهرهای تهران، همدان، مشهد، مهاباد و كرج به دبیرخانه عرضه شده و سپس ۷ چكیده مقاله برای نوشتن و در نهایت ۳ مقاله برای عرضه در سمینار انتخاب شدند. مقالات برگزیده در كتاب رادی شناسی منتشر می شوند.
وی افزود: در بخش مونولوگ هم به صورت غیررقابتی ۵ مونولوگ از محمد چرمشیر، ابراهیم پشت كوهی، مهدی میرباقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی عرضه شدند كه از این ۵ اثر، ۳ نمایشنامه «صدای غمگین یك پرنده» نوشته محمد چرمشیر به كارگردانی عباس غفاری، «رود رادی» نوشته و كارگردانی ابراهیم پشت كوهی و «گل های پژمرده» نوشته مهدی میرباقری با كارگردانی فریدون محرابی در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می روند و برای اجرای عمومی این ۳ اثر هم رایزنی هایی شده است.
جعفری تاكید كرد: یكی از اهداف برگزاری سمینار احیا كردن سرمایه های فرهنگی و اجتماعی است. توجه كردن به حوزه های بینارشته ای در این دوره مدنظر قرار گرفته است.
در بخش پایانی این نشست، بهزاد صدیقی دبیر دومین جشنواره تئاتر اكبر رادی، با اشاره به رویكردهای بنیاد رادی در سال ۹۹، اظهار داشت: می خواهیم آثار استاد رادی به زبان های خارجی ترجمه نماییم و همچین رویكرد دیگر بنیاد در سال آینده، تأسیس و راه اندازی خانه موزه استاد اكبر رادی است.
وی در انتها اعلام نمود: نامگذاری یكی از خیابان های اطراف خانه هنرمندان به نام اكبر رادی توسط شورای اسلامی شهر تهران نامگذاری خواهد شد.

1398/11/28
13:42:54
itemprop="bestRating">5
4144
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد