وبلاگ آفتاب

افتتاح 7 سالن تازه در پردیس ملت

افتتاح 7 سالن تازه در پردیس ملت

به گزارش وبلاگ آفتاب در آستانه شروع سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۷ سالن دیگر در پردیس سینمایی ملت، با حضور حسین انتظامی و پیروز حناچی، راه اندازی شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از خبر آنلاین، مراسم افتتاح سالن های جدید پردیس سینمایی ملت كه در روزهای جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، میزبان اهالی رسانه، خبرنگاران و هنرمندان خواهد بود، امروز (دوشنبه ۷ بهمن) با حضور حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار گردید.
هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر در در ابتدای مراسم افتتاحیه سالن های پردیس ملت اظهار داشت: «پردیس سینما گالری ملت بعنوان سرمایه ملی آغاز به فعالیت كرد. این سازه گرافیكی در كشور واقعا بی نظیر است در روزهای ساخت اولیه سالن ۴ پرده خوب بوده است اما با عنایت به گسترش هنر، حیف بود پردیس سینما ملت از این مبحث گسترش و توسعه دور بماند.»
او افزود: «تصمیم گرفتیم با تكثر صندلی و سالنِ بیشتر، خدمات بهتری به مردم كشورمان عرضه دهیم. پردیس سینمایی ملت را از ۱۰۸۵ به ۱۹۰۰ صندلی گسترش دادیم، تا تفرجگاه مناسبی برای مردم چه در تهران و چه دیگر شهرهای كشور باشد.»
میرزاخانی اضافه كرد: «البته برنامه ریزی برای سالن تئاتر، موسیقی، كتابخانه، سالن آمفی تئاتر و حراج هنر تجسمی هم داشته ایم كه در آینده انشالله افتتاح خواهند شد، همینطور راه اندازی پاركینگ هم در این پردیس داشته ایم كه این گره بزرگ پردیس بود كه رفع شده و راه اندازی پاركینگ به كمك شهردار محترم از مزایای این پردیس است. در ادامه این مراسم، همینطور حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی درباره رشد تعداد سینماهای كشور اظهار داشت: «در آخر سال ۹۷، ۳۲۸ سینما، ۵۸۱ سالن سینمایی در كشور و ۱۵۰هزار صندلی داشتیم و تا آخر سال ۹۸ با عنایت به پیشبینی ها، ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینما یعنی ۱۲ و نیم درصد افزایش و ۱۶۱۷۰۲ صندلی كه یعنی ۸ درصد افزایش خواهیم داشت.»
او افزود: «ما در بعضی از شهرها همچنان سینما نداریم اما سال جاری در ۲۲ شهر، كار ساخت سالن را آغاز كرده ایم كه سال بعد به ناوگان سینما اضافه می شوند. ما باید فرهنگ خانوادگی به سینما رفتن را گسترش دهیم تا صدمه های اجتماعی را كاهش دهیم.»
حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هم درباره تأثیر فرهنگ روی مردم اظهار داشت: «سینما و هنر می تواند سطح ذائقه مردم را بالا ببرد و امنیت مردم را افزایش دهد و موقعیت اجتماعی ما را تضمین كند. آمار بالای سطح خشونت نشان داده است كه سینما می تواند این صدمه ها را مرتفع كند، سینمای فاخر عیار می تواند، تمدن ساز باشد كه در چله انقلاب اسلامی تمركز بر تمدن سازی داشته باشیم.»
او اضافه كرد: «بناست سازمان فرهنگی هنری شهرداری، هر ۱۵ روز افتتاحیه مراكز هنری را داشته باشد. حتی در باغ كتاب هم افتتاحیه سالن های تئاتر، آمفی تئاتر و... خواهیم داشت.»
پیروز حناچی، شهردار تهران هم در مراسم افتتاحیه سالن های پردیس سینمایی ملت اظهار داشت: «در حال حاضر در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب هستیم و سال جاری قرار بود در جشنواره فیلم فجر به همین مناسبت اقدامات ویژه ای صورت گیرد. ما اگر می خواهیم عرصه هنر ارتقا پیدا كند باید عرصه رقابت را توسعه دهیم تا فعالان سینمایی با همدیگر رقابت داشته باشند و هنر و فرهنگ كشور را توسعه دهند.»
شهردار تهران افزود: «البته در سازمان شهرداری هم چند اثر سینمایی كه در جهت مدیریت شهری بوده را حمایت كردیم البته همه حمایت ها مالی نیست بلكه فراهم آمدن بستر هم جزیی از حمایت ها بشمار می رود. ما اعتقاد داریم اوقات فراغت مردم ارتباط مستقیمی در بهتر شدن حالشان و كاهش صدمه های روحی دارد. باید فضای مناسبی را برای اوقات فراغت مردم چه در حوزه هنر و چه در حوزه شهری داشته باشیم.» مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی (مدیرعامل موسسه تصویر شهر)، همایون اسعدیان (رییس هیات مدیره خانه سینما)، عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر و تعدادی از هنرمندان، از حاضرانِ این مراسم بودند. ۵۷۲۴۵

1398/11/08
09:13:03
itemprop="bestRating">5
4491
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد