وبلاگ آفتاب

امتحان روایتی مستند از یك سوال ۳۸ ساله

امتحان روایتی مستند از یك سوال ۳۸ ساله

به گزارش وبلاگ آفتاب مستند امتحان جدیدترین محصول خانه مستند به كارگردانی سجاد ریاحی با مبحث واكاوی یك علامت سوال ۳۸ ساله در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار رونمایی خواهد شد.


دریافت 9 MB به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مستند «امتحان» با محوریت پاسخ به ۲ سوال بدون پاسخ تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و می كوشد در چارچوب عرضه اسناد و مستندات تاریخی به این پرسش پاسخ دهد كه آیا در دهه ۶۰ میان امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت بر سر انتخاب نخست وزیر اختلاف نظر وجود داشت؟
مستند «امتحان» در واقع پاسخی تصویری به مستند «خط و نشان رهبری» كه توسط شبكه بی بی سی تولید شده، است. چون كه اتفاقات دهه ۶۰ بگونه ای تحریف شده بیان می شود. در مستند «امتحان» به ۲ حادثه تاریخیِ مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای در دهه ۱۳۶۰ پرداخته می شود. نخستین چالشی كه در این دوران مطرح می شود، انتخاب نخست وزیر است كه با مشكلات و حواشی فراوانی همراه می باشد و دومین موضوعی كه در مستند «امتحان» به آن پرداخته شده نماز جمعه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۶ و اتفاقات حول آن است.
مراحل تحقیق و پژوهش مستند «امتحان» به علت استواری ساختار آن برپایه مستندات تاریخی یك سال به طول انجامیده است. این مستند در سال ۱۳۹۶ كلید خورد و نهایتا بعد از ۲ سال مهرماه ۱۳۹۸ آماده نمایش شد.
مستند «امتحان» تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است كه در چارچوب یك اثر ۶۵ دقیقه ای به تهیه كنندگی مهدی مطهر تولید شده است و روز دوشنبه ۱۶ دی ماه برای نخستین بار در دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» به نمایش در خواهد آمد.

1398/10/14
21:52:58
itemprop="bestRating">5
4546
تگهای خبر: پژوهش , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد