وبلاگ آفتاب

پاسخی به شیهات تفاهمنامه آموزش و پرورش و پلیس

پاسخی به شیهات تفاهمنامه آموزش و پرورش و پلیس

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به شبهات بوجود آمده درمورد تفاهمنامه این وزارت خانه و پلیس پاسخ داد.


حجت الاسلام علی لطیفی در گفتگو با ایسنا گفت: محتوای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی به شکل کامل انتشار یافته و مشابه همان متنی است که در دوران وزرای قبلی هم به امضاء رسیده بود و هیچ تغییر محتوایی یا بخش پنهان و اعلام نشده ای ندارد.
وی ضمن اشاره به محتوای عادی این تفاهمنامه، اضافه کرد: تفاهمنامه های آموزش و پرورش دو نوع هستند؛ برخی تفاهمنامه ها برای نخستین بار به امضای طرفین می رسند بنابراین از اعضای شورای معاونان که با مبحث مرتبط هستند در رابطه با آن نظر خواسته می شود. بعضی از تفاهمنامه ها هم جدید نیستند و در سال های گذشته سابقه داشته اند و معمولاً نظری هم خواسته نمی شود که تفاهمنامه آموزش و پرورش و فراجا از نوع دوم است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برخی ابعاد این تفاهمنامه را ترویج نظم و انضباط اجتماعی و جلوگیری از صدمه های اجتماعی، روانی و مراقبت های اجتماعی بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت های مهم فراجا در حوزه راهنمائی و رانندگی و فرهنگ سازی در رابطه با آن است، به اجرای طرح «همیار پلیس» اشاره نمود که توسط دانش آموزان اجرا می شود و نقش زیادی در کاهش تخلفات رانندگی داشته است.
لطیفی با تکیه بر ضرورت جلوگیری از صدمه های اجتماعی در فضای واقعی و مجازی، اظهار داشت: آموزش و پرورش در این حوزه وظیفه دارد در محتواهای کتب درسی و سطح مدارس، فعالیتهای مثبت و مؤثری با همکاری نیروی انتظامی داشته باشد یکی از اهداف مهم این تفاهمنامه، هماهنگ کردن فعالیتها در این راستا است.
ایشان در ادامه به اهمیت طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزی) که یکی از مفاد این تفاهمنامه است هم اشاره نمود و اظهار داشت: « نماد»، یک طرح بین بخشی است که با همکاری نهادهایی مانند بهزیستی و قوه قضاییه طراحی و اجرا می شود. هدف آن، پیشگیری و مواجهه با صدمه های اجتماعی در بین دانش آموزان است. در صدمه های اجتماعی و روانی هم هنگامی که از مداخلات صحبت می شود، منظور، آن دسته از اقدامات و فعالیتهای درمانی مختلف برای مواجهه با اختلالاتی مثل استرس، اعتیاد، رفتارهای پرخطر و... است و این واژه، مبتنی بر یک ادبیات علمی است، ولی متاسفانه مواجهه غیرتخصصی با این تعابیر، سبب شد برخی این حرف غلط را ترویج کنند که گویا این تفاهمنامه، مجوزی برای ورود نیروی انتظامی به مدرسه است، در حالیکه این تفاهمنامه یک چارچوب همکاری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: با عنایت به ظرفیتهای تخصصی پلیس در شناسایی و جلوگیری از برخی صدمه های اجتماعی، با این تفاهمنامه، آموزش و پرورش امکان تبادل تجارب با فراجا را در این حوزه خواهد داشت.



1404/02/26
12:02:36
5.0 / 5
110
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دوستان وبلاگ آفتاب
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد