وبلاگ آفتاب
مژگان خالقی در گزارش وبلاگ آفتاب:

امشب اینجا یك داستان واقعی تكان دهنده است، فاش شدن راز ۱۵ ساله

امشب اینجا یك داستان واقعی تكان دهنده است، فاش شدن راز ۱۵ ساله

به گزارش وبلاگ آفتاب كارگردان نمایش امشب اینجا با اشاره به واقعی بودن داستان این نمایش عنوان نمود این اثر نمایشی با ساختاری غیر رئالیستی روایت می شود.



مژگان خالقی نویسنده و كارگردان نمایش «امشب اینجا» كه مقرر است از ۲۴ شهریور ماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود درباره كارگردانی این نمایش پس از چند تجربه بازیگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: در تمام سال هایی كه مشغول بازیگری و فعالیت های دیگر هنری بودم دوست داشتم سراغ كارگردانی بروم اما معمولا پیشنهادات بازیگری برایم بیشتر بوده است ولی دغدغه اصلی ام كارگردانی است. لیسانس و فوق لیسانس من با گرایش كارگردانی بوده و هم اكنون دانشجوی دكترای مطالعات تئاتر هستم.
وی افزود: از نمایش قبلی كه سال قبل با عنوان «تو مشغول مردنت بودی» در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه بردم مقوله كارگردانی تئاتر برایم جدی تر شد. امسال هم ابتدا قرار بود نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» را كه آن هم نوشته خودم است و توسط نشر نیماژ انتشار یافته است، اجرا كنم اما پس از شنیدن داستانی واقعی تكان دهنده ای كه یكی از اساتیدم برایم تعریف كرد آغاز به نوشتن نمایشنامه ای برپایه آن داستان كردم و تصمیم گرفتم این اثر را برای اجرای عمومی آماده كنم.
خالقی درباره خصوصیت های این داستان توضیح داد: این نمایش قصه ای اجتماعی با محوریت زنان دارد و در ساختار روایی غیررئالیستی روایت می شود. البته داستان نمایش قصه ای واقعی است كه امكان دارد همه ما آنرا شنیده یا در روزنامه ها خوانده باشیم اما چون مقرر است داستانی تلخ روایت شود، تصمیم گرفتم ساختاری غیرخطی را برای اجرا انتخاب كنم تا نمایش متنوع و جذاب باشد.
بازیگر نمایش «دروغ» خاطرنشان كرد: پس از آخر نگارش متن محمد چرمشیر متن را خواند و خوشبختانه پذیرفت كه دراماتورژ كار باشد و بعد از آن تمرین ها را آغاز كردیم. در طول تمرین ها به این ایده رسیدیم كه فضای نمایش ذهنی باشد از همین رو در كارگردانی، بازی ها و طراحی اثر فضایی غیررئالیستی و مینیمال را شاهد می باشیم. این نوع بازی مینیمالیستی برای بازیگران هم چالش برانگیز است البته چالشی مثبت كه خودشان هم علاقه مند به آن شدند.
وی در انتها درباره داستان نمایش بیان كرد: «امشب اینجا» داستان زنی است كه ۱۵ سال و ۳ ماه و ۲ روز پس از مرگش به خواب خواهرش می آید و بخش نهان زندگی اش را فاش می كند. در عین حال به شكل موازی هم شاهد می باشیم كه دختر آن زن به دنبال نامه ای است كه از مادرش به جا مانده است. این نمایش درباره یك مرگ خودخواسته و تنبیهی است كه یك فرد برای خودش در نظر می گیرد.
بازیگران این نمایش به ترتیب ورود میترا حجار، هانا كامكار، ترلان پروانه هستند كه از ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۹: ۳۰ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

1398/06/20
23:05:01
itemprop="bestRating">5
4079
تگهای خبر: بازی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد