وبلاگ آفتاب

رونمائی از نخستین اثر آذرنگاری ایران

رونمائی از نخستین اثر آذرنگاری ایران

به گزارش وبلاگ آفتاب، چالش سیمرغ اولین تابلوی فاخر به سبک آذرنگاری اثر یکی از هنرمندان بین المللی کشور و به همت یک کارآفرین و فعال نیکوکار در حوزه کودکان سندروم داون رونمایی گردید.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی رویداد، مراسم رونمایی از تابلوی هنری آذرنگاری، اثر هنرمند ایرانی، احد سعدی عصر جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور تعدادی از فعالان عرصه هنرهای تجسمی، تنی چند از مسؤولان و علاقمندان و هنردوستان برای اولین بار در هتل استقلال رونمایی گردید.
در این مراسم محمدرضا مجیدی دبیرکل اتحادیه پارلمان های آسیایی APA و مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو اظهار داشت: حضور هنرمندانی، چون احد سعدی با بیشتر از یک ربع قرن تلاش هنری در سطح اول هنرهای تجسمی جهان، در کشور خودش ایران آن هم بعد از سال ها فعالیت در خارج از کشور جای مباهات و خرسندی دارد. احد سعدی در سطح اول جامعه هنری ۱۷ کشور جهان فعالیت داشته است.
وی بیان نمود: از راه 2 تن از مسؤولان کنسولگری ایران با این هنرمند آشنا و بعد از مشاهده آثار وی به این نتیجه رسیدم که ضمن ثبت ملی، این اثر باید در ایران رونمایی شود.
مجیدی در ادامه تصریح کرد: سبک آذرنگاری که استایل و امضای ویژه و منحصر به فرد احد سعدی است کمتر از ربع قرن پیشینه فعالیت در ایران دارد و حضور وی و هنرمندان ایرانی چون او که نام ایران را در زمینه های بین المللی درخشان ساخته اند، بسیار غرورآفرین است.
دبیرکل اتحادیه پارلمان های آسیایی APA با تکیه بر این که هنر آذرنگاری باید هر چه سریع تر ثبت ملی شود، خاطرنشان کرد: آذرنگاری گرچه بدیع و مهجور است، اما ریشه در تاریخ کشور ما دارد و به پیشنیه تاریخی ایران کهن برمی گردد. این سبک گونه ای از هنرهای تجسمی است و باید در هنرستان ها و دانشگاه های ایرانی وارد شده تا از دست نرود.
مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو ضمن اشاره به اثر «چالش سیمرغ» اظهار نمود: محتوی این اثر کاملا بومی و منطبق با ادبیات کلاسیک و ریشه در افسانه های کهن کشور دارد و با الهام از آثار عطار نیشابوری خلق شده است.
وی تصریح کرد: امیدوارم بعد از ثبت ملی این اثر از جانب سازمان جهانی یونسکو هم این اثر به نام ایران به ثبت جهانی برسد.
در ادامه این مراسم، احد سعیدی، خالق «چالش سیمرغ» اظهار داشت: در نهاد همه ما انسان ها حالات و درونیات مختلف و متفاوتی وجود دارد، اگر تعداد این حالات درونی بشر عدد ۳۰ باشد سی امین کنش، رفتار و حالت انسانی عشق است و جهان بدون عشق غیرقابل تحمل می شود. در این اثر هم تلاش کردم سیمرغ را که هر یک مترتب کنشی بشری است، تصویر کنم.
وی بیان نمود: امید دارم مرغ سی ام در آسمان زندگی یکایک شما عزیزان به پرواز درآید و امیددارم این سبک آذرنگاری هر چه سریعتر در جهان با نام ایران ثبت گردد.
در پایان این مراسم از تابلو آذرنگاری «چالش سیمرغ» رونمایی گردید و محمدرضا عمرانی در سخنانی اظهار داشت: با عنایت به این که این هنرمند گرامی در خارج از ایران زندگی می کند، تمام تلاشم این بود که این اثر فاخر ایرانی حتما در کشورمان رونمایی شود. حقیقت اینست که برای ثبت ملی و جهانی رونمایی از اثر در داخل ایران، بسیار حائز اهمیت بود و خب به طبع این رونمایی هزینه هایی داشت. بنابراین با عنایت به علاقه ام به هنرهای تجسمی و همینطور اثر منحصر بفرد احد سعدی بعنوان حامی وارد این جریان شدم.


منبع:

1403/02/08
19:38:17
itemprop="bestRating">5
112
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد