وبلاگ آفتاب
رئیس سازمان ثبت احوال كشور:

مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاههای مختلف است

مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاههای مختلف است

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن اشاره به این که مرکز رصد جمعیت کشور بسترساز اجرای بهتر تکالیف دستگاههای مختلف است اضافه کرد: مرکز رصد جمعیت کشور این سازمان می تواند برای مسؤلان شاخصهای متعدد جمعیت را احصا و معرفی نماید.


هاشم کارگر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح تأثیر عملکرد مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم، وضعیت جمعیت و بحث رشد جمعیت و جوانی جمعیت در کشور است. دستگاههای گوناگونی در این حوزه مسئول هستند و یکی از تکالیف و وظایف سازمان ثبت احوال هم در این حوزه می باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا برای مسؤلان شاخصهای متعدد جمعیت را در کشور احصا و معرفی می نماییم تا این که دستگاههای مختلف به تکالیف خود بهتر عمل کنند و سایر بخش ها و مراکز تخصصی پروژه های مطالعات خویش را داشته باشند.
وی افزود: بر این اساس لازم بود مرکزی در کشور ایجاد شود که وضعیت فعلی و روند گذشته تابحال جمعیت را شناسایی کرده و عرضه نماید و در ادامه تغییرات جمعیتی را رصد کند و در اختیار عموم دستگاه ها و مراکز تخصصی قرار دهد.
کارگر تصریح کرد: با همین هدف مرکز رصد جمعیت در ستاد سازمان ثبت احوال کشور ایجاد و بعد از آن مقرر شد در تمامی ادارات کل استان ها هم راه اندازی شود. در مرکز رصد جمعیت اطلاعات جمعیتی و هویتی وجود دارد که هم اینک تحت عنوان داشبوردهای جمعیتی فعال است و هم در سطح کلان مرکز سازمان و هم در استانهای متعدد شاخصهای مختلف جمعیت احصا شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی در این داشبوردها قابل دسترسی است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مورد اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در زمینه قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت هم اظهار داشت: این سازمان مطابق قانون به تمام تکالیفی که در جهت قانون پشتیبانی از جوانی جمعیت بوده، شامل اختصاص شناسه مادرانه و خدمات مبتنی بر این شناسه و مهاجرت های داخلی پرداخته است. ضمن این که دستگاههای گوناگونی که تکالیف مختلفی در این حوزه داشتند و قرار بود مشوق هایی را به مردم عرضه کنند، این مشوق ها مستلزم دریافت استعلام ها از سازمان ثبت احوال بود که این اقدام هم اجرایی شده است.




منبع:

1403/01/22
12:49:27
itemprop="bestRating">5
150
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد