وبلاگ آفتاب
رئیس مركز كنترل ترافیك پلیس راهور اعلام كرد

فوت 617 تن در سفرهای نوروزی

فوت 617 تن در سفرهای نوروزی

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اعلان اینکه در مدت سفرهای نوروزی از 100 درصد تصادفات کل کشور 70 درصد در شهرها و 30 درصد در جاده ها رخ داده است اظهار داشت: 506 فقره تصادف رخ داده و 617 نفر از هموطنان جان خودرا از دست داده اند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، شیرانی با اعلان اینکه از ۲۴ اسفند تا امروز(۱۰ فروردین) در جاده های سراسر کشور ۵۰۶ فقره تصادف رخ داده است اظهار داشت: در این تصادفات ۶۱۷ نفر از هموطنان جان خودرا از دست دادند. همین طور ۱۳ هزار و ۲۶۷ فقره تصادف جرحی منجر به مصدوم شدن ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر از هموطنانمان شد.
وی بیشترین تصادفات اتفاق افتاده را در جاده های استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی عنوان نمود و اضافه کرد: در این جاده ها باتوجه به پر تصادف بودن، ایستگاه های سلامت پیش بینی شده و سفارش می نماییم افرادی که قصد سفر به این مسیرها را دارند برای استراحت در این ایستگاه ها استراحت کنند و از خدمات آنها بهره مند شوند.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به این که در طول این مدت از ۱۰۰ درصد تصادفات کل کشور ۷۰ درصد در شهرها و ۳۰ درصد در جاده ها اتفاق افتاده است افزود: به لحاظ شدت و تلفات حادثه، ۷۰ درصد کشته ها مربوط به جاده ها و ۳۰ درصد مربوط به شهرها است.
شیرانی ۸۲ درصد علت تصادفات را سرعت و سبقت ناشی از عجله، شتاب، تعجیل در رانندگی(زودتر رسیدن به مقصد)، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه کافی به جلو که ناشی از اصرار راننده به رانندگی های طولانی مدت و بدون استراحت است، دانست.
وی ادامه داد: مسافران نوروزی و رانندگان خودرو ها در صورت توجه به این نکات، کاهش چشم گیر حوادث را رقم خواهند زد.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به این که جریان سفرهای نوروزی در سطح محورها هم در مسیرهای رفت و هم برگشت ادامه دارد؛ عنوان کرد: حجم تردد تا به این لحظه به ۳۹۸ میلیون در جاده های کشور رسیده که بصورت متوسط روزانه ۲۶ میلیون تردد در جاده های کشور ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش حجم تردد را داشته ایم که عمده این علت شرایط نامساعد جوی در آغاز سال بوده است.
شیرانی افزود: در استان مازندران بیشترین میزان تردد را داریم به شکلی که خودرو های مسافران نوروزی حدود ۳۰۶ هزار دستگاه هستند؛ در گیلان ۲۳۰ هزار خودرو، در خراسان رضوی ۷۵ هزار خودرو هم اکنون وجود دارد و از استان تهران هم ۹۵۰ هزار خودرو خارج شده است.
وی با اعلان اینکه انتظار داریم باتوجه به نزدیک شدن به انتها تعطیلات، مسافران به مبادی خود برگردند اظهار داشت: تمامی محورهای اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد درحال انجام است؛ هم اکنون در جاده چالوس و بزرگراه تهران-شمال ترافیک سنگینی را شاهد می باشیم اما در بقیه مسیرها وضعیت مناسب و روان داریم.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اضافه کرد: در استانهای جنوب شرق کشور مانند سیستان و بلوچستان و بخش های جنوبی کرمان هم وزش باد شدید و پدیده کاهش میدان دید را به سبب غبارآلودگی وضعیت هوا شاهد می باشیم که نیازاست مردم احتیاط لازم را داشته باشند.




منبع:

1403/01/10
15:12:56
itemprop="bestRating">5
173
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد