وبلاگ آفتاب

دیدار مدیرعامل مرکز گسترش با هیات مدیره صنوف سینمای مستند

دیدار مدیرعامل مرکز گسترش با هیات مدیره صنوف سینمای مستند

وبلاگ آفتاب: محمد حمیدی مقدم در دیدار با هیات مدیره انجمن های صنفی کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای مستند بر تعریف و تعیین حدود و شرایط و امتیازهای طرح مستندنگاری پروژه های ملی برای اعضای صنوف تاکید نمود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش، با حامد شکیبانیا رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، سیدعلیرضا حسینی عضو هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، مهرداد زاهدیان رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و میثم شاه بابایی عضو هیات مدیره این انجمن دیدار و گفت و گو کرد. عبدالحسین بدرلو قایم مقام و معاون مستند و هومن مرادی کرمانی مدیر مستند مرکز هم در این نشست حضور داشتند. در این نشست هم اندیشی، ابتدا حاضران درباره ی مطالبات صنوف و راه های عملی شدن طرح مستندنگاری پروژه های ملی و مشکلات تحقق این طرح صحبت کردند.
محمد حمیدی مقدم ابتدا اظهار داشت: ماجرای مستندنگاری پروژه های ملی، برای خانواده سینمای مستند مهم می باشد، ما وظیفه داریم حدود و چارچوب های آنرا برای دوستان تعریف نماییم. در ۲ سال گذشته، جلسات مختلفی با هم و با صنوف داشته ایم و توضیح هم داده ایم که مقرر است چه اتفاقی در این طرح بیفتد، اما طبیعی است که اعضای صنوف نیاز به اطلاعات کافی درباره ی جزئیات داشته باشند تا سو تفاهمی به وجود نیاید.
وی افزود: لازم است با اعضای صنوف جلساتی داشته باشید، برای شان درباره ی پیشرفت این طرح صحبت کنید و توضیح بدهید که چه افرادی واجد حضور در این پروژه ها هستند. ما و هیات مدیره های صنوف، نظارت و دخالتی در انتخاب کارگردان ها و تهیه کنندگان این پروژه ها نداریم، نگاه و معیارهای حرفه ای می گوید که همه مستندسازان، نمی توانند پروژه های صنعتی بزرگ را به سامان برسانند.
مدیرعامل مرکز گسترش اظهار داشت: در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در جلسه ای که آقای شکیبانیا داشت، درباره ی این پروژه ها صحبت شد. روابط عمومی شرکت ملی نفت در این نشست حضور داشت، اما به نظرم نیاز به جلسات مشترک با مدیرکل های امور رسانه و روابط عمومی وزارتخانه ها، سازمان ها و صنایع بزرگ داریم تا ضرورت مستندسازی درباره ی پروژه های ملی، به شکل تخصصی را با آنها در بین بگذاریم. قسمتی از اما و اگرها و چالش ها، درباره ی اهمیت این موضوع، در جلسات پیشین با هیات دولت حل شده، اما مسیر پیش رو ساده نیست. باید اما و اگرها و شاید و بایدهای این پروژه ها را یک دفعه برای همیشه حل نماییم و وارد اجرای این طرح شویم.
در بخش دیگری از این جلسه حامد شکیبانیا، مهرداد زاهدیان، سیدعلیرضا حسینی و میثم شاه بابایی، نظر خودرا درباره ی مراحل اجرائی شدن این طرح، نقش صنوف و مسیر پیش رو بیان نمودند.
حمیدی مقدم افزود: در مرحله اول، صنوف باید فهرست کارگردانان و تهیه کنندگان عضو صنف را در سامانه وزارت ارشاد بارگذاری کنند، بعد از آن و در رابطه با نهادها و سازمان ها، آنها هستند که تیم مورد نظر خودرا (بر اساس ضوابط) انتخاب می کنند.
مدیرعامل مرکز گسترش اظهار داشت: ما و صنوف نقش تسهیل کننده و تسریع کننده این امر را داریم و پیگیر این هستیم که بتوانیم دست کم چند پروژه را تا انتهای سال بعد، به مرحله اجرا برسانیم. این طرح، طرح ساده ای نیست، محاسن و امتیازهایش برای جامعه مستندسازان ایران فراوان است، اما رسیدن به مرحله اجرا و قانع کردن مدیران رسانه ای سازمان ها و نهادها، برای انتخاب افراد حرفه ای دراین زمینه کار می برد.
در نهایت و بعد از این جلسه هم اندیشی قرار شد طی جلسات گروهی با اعضای صنوف، جزئیات مسایل مطرح شده به اطلاع اعضا برسد.

1402/12/16
16:02:11
itemprop="bestRating">5
237
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد