وبلاگ آفتاب

شوهر ایران خانم و پیچ تاریخی در جشنواره های بین المللی

شوهر ایران خانم و پیچ تاریخی در جشنواره های بین المللی

وبلاگ آفتاب: مستند شوهر ایران خانم به جشنواره فرایبورگ سوییس و پویانمایی پیچ تاریخی به بخش مسابقه جشنواره فیلم سینه کوئست راه پیدا کرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی موفق شد به سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ سوئیس راه پیدا کند. جشنواره بین المللی فیلم فرایبورگ FIFF، با هدف نشر و تبادل بین فرهنگ ها بوسیله فیلم، از آثاری حمایت می کند که تفکر را برانگیخته و مردم را دعوت به گفت و گو می کند، جشنواره ای که نقاط کور را روشن و استعدادهای جدید را آشکار می کند و تاریخ سینما را با زوایای بدیع در متن خود قرار می دهد؛ سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ از ۱۵ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در سوییس انجام خواهد شد. «شوهر ایران خانم» با الهام و استعاره از رمان «شوهر آهو خانم» علی محمد افغانی، راوی زندگی خانواده ای از عشایر بختیاری است. این مستند قبل از این جشنواره، موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از سی امین جشنواره بین المللی فیلم مستند هات داکس شده و به اسکار ۲۰۲۴ راه پیدا کرده است و در سی و یکمین جشنواره کمرا ایمیج نیز، منتخب بهترین فیلم برداری شده است. عوامل مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» عبارتند از: کارگردان و پژوهشگر: مرجان خسروی بالدی، تهیه کننده و پخش بین الملل: میلاد خسروی بالدی، شرکت هفت چشمه، مدیر فیلم برداری: مهدی آزادی، تدوین: لقمان سخنور، دستیار تدوین: سمانه میقانی، صداگذار: آرش قاسمی، موسیقی: مهدی خسروی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان، برنا جمشیدی، طراح پوستر: لقمان سخنور و مشاور رسانه ای: علی کشاورز.
انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی به بخش مسابقه جشنواره فیلم «سینه کوئست» آمریکا که مورد تایید اسکار است، راه پیدا کرد. پویانمایی «پیچ تاریخی»، از تولیدات باشگاه فیلم سوره، به کارگردانی میلاد محمدی و نویسندگی و تهیه کنندگی حسین حقیقی به بخش مسابقه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم «سینه کوئست» Cinequest Film & VR Festival (CQFF) آمریکا راه پیدا کرد. این جشنواره ۵ تا ۱۷ مارچ برابر با ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا آمریکا انجام می شود. «سینه کوئست» یکی از با اهمیت ترین جشنواره های مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است که با تمرکز بر نوآوری های خلاقانه اهتمام دارد تا خلاقیت های بزرگ را تقویت و مخاطبان جوان، هنرمندان و نوآوران را با این خلاقیت ها درگیر کند. در خلاصه داستان این انیمیشن کوتاه که در سیزدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» برنده تندیس بهترین پویانمایی شده، آمده است: «بارانی سیل آسا می آید و طوفان می وزد. پیچ کهنه را تاب مقاومت نیست ….» پخش بین الملل این اثر برعهده مرکز بین الملل سوره است.

1402/12/14
17:08:44
itemprop="bestRating">5
250
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد