وبلاگ آفتاب
مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس اعلام كرد

آبیاری فضای سبز دریاچه خلیج فارس با پساب از سال آینده

آبیاری فضای سبز دریاچه خلیج فارس با پساب از سال آینده

به گزارش وبلاگ آفتاب، مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: با تأمین زیرساخت های لازم از سال آینده بیشتر از ۳۰ درصد پساب تولیدی تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، صرف آبیاری فضای سبز مجموعه خواهد شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، رهنما در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ برگزار شد، در مورد تصفیه خانه این مجموعه اظهار داشت: در بحث دریاچه و با وجود زیرساختهای لازم و اطمینان از عدم صدمه زایی پساب مورد نظر برای فضای سبز دریاچه بیشتر از ۳۰ درصد درختان دریاچه با کمک پساب تفصیه خانه خود مجموعه آبیاری می شود.
وی بیان نمود: همینطور به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه با کمک تجهیزات آزمایشگاهی آب های ورودی به دریاچه در مورد وجود نیترات، فسفر، فسفات و... آنالیز می شود و نمونه گیری های لازم در این خصوص صورت می گیرد.
محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ هم اظهار داشت: بارگذاری های زیاد در ساخت ساختمان های بلندمرتبه از سالهای گذشته که به طور عمده دارای تصفیه خانه های سپتیک و چاه های جذبی بوده، عدم شکل گیری کامل شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، افزایش جمعیت ساکن، مشکلات عدیده ای همچون آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی را در این منطقه به دنبال داشته است.
طبق گزارش سایت شهر، وی ادامه داد: بالا بودن حساسیت ها در تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در درجه اول و در درجه دوم تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز موجود، ضرورت پیاده سازی طرح های عمرانی و ساخت تصفیه خانه ها و خطوط انتقال فاضلاب در دریاچه را نسبت به گذشته صدچندان کرده و سبب افزایش همکاریهای بین بخشی بین سازمان های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح های مورد نظر شده است.




منبع:

1402/11/29
10:21:46
itemprop="bestRating">5
316
تگهای خبر: خدمات , سازمان , سایت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد