وبلاگ آفتاب

تهدید تغییرات اقلیمی به سمت این شهرهاست

تهدید تغییرات اقلیمی به سمت این شهرهاست

وبلاگ آفتاب: خراسان رضوی افزایش سطح دریا به شهرهای ساحلی بیش از یک تریلیون دلار خسارت وارد میکند.


به نقل از ویفروم، نتایج تحقیق اخیر از پیش بینی های هشداردهنده ای برای اقتصادهای جهان پرده برداری کرده است، بطوریکه تخمین زده می شود تأثیر افزایش سطح آب دریاها بر شهرهای ساحلی، تا پایان قرن به بالای یک تریلیون دلار برسد.
این پدیده که عامل آن، تغییرات اقلیمی است، تهدید قابل توجهی برای این مناطق شهری است که میلیونها نفر در آن زندگی و کار می کنند. شهرهای ساحلی با ادامه افزایش سطح دریاها، باید با واقعیت افزایش سیل، فرسایش و جابجایی بالقوه جوامع روبرو شوند.
علت اصلی افزایش سطح آب دریاها ذوب شدن یخ های قطبی و یخچال های طبیعی است که با گرم شدن کره زمین تشدید می شود. علاوه بر این، انبساط آب دریا با گرم شدن آن به این افزایش کمک می نماید.
داده های علمی نشان میدهد که سرعت افزایش سطح دریا در سالهای اخیر بالا رفته است و انتظار می رود اگر این روند ادامه یابد افزایش دمای جهانی نیز ادامه داشته باشد.
شهرهای ساحلی در سراسر آمریکای شمالی برای مقابله با چالش های ناشی از افزایش سطح دریا، نیاز به راهبردهای سازگاری و کاهش سطح دریا را تشخیص می دهند. سازگاری شامل ایجاد تغییراتی برای به حداقل رساندن تأثیر مانند ساخت دیوارهای دریایی و طراحی مجدد مناظر شهری است. از طرف دیگر، کاهش علل تغییرات آب وهوایی، عمدتا بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تمرکز دارد.
موفقیت در مبارزه با افزایش سطح دریا مستلزم همکاری بین دولت ها، جوامع، دانشمندان و مشاغل است. راهکارهای نوآورانه، آگاهی عمومی و سرمایه گذاری آماده در اقدامات تاب آوری بسیار مهم هستند.
با توجه به این که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان در ۱۰۰ کیلومتری ساحل زندگی می کنند، روند رو به افزایش و بطور فزاینده ای در معرض خطرات آب وهوایی قرار دارند، راهکارهای سازگاری فوری و مبتکرانه برای رویارویی با چالش های گوناگون و متنوع برای جوامع و اکوسیستم ها در این مناطق مورد نیاز است.
بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان کمتر از ۱۰ متر بالاتر از سطح متوسط دریا زندگی می کنند، در عین حال، تغییرات آب وهوایی افزایش سطح دریا را تسریع و سیل های ساحلی را شدیدتر و مخرب تر می کند.
مقاله کامل در مجله Scientific Reports انتشار یافته است.



1402/11/02
13:08:43
itemprop="bestRating">5
295
تگهای خبر: اقتصاد , جهان , دانشمند , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد