وبلاگ آفتاب
معاون وزیر بهداشت اعلام كرد

هزینه های بالای مراکز درمان سوختگی

هزینه های بالای مراکز درمان سوختگی

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون درمان وزارت بهداشت با تأکید بر اهمیت پیش گیری از سوختگی، اظهار داشت: اگر قرار باشد ایمنی و آتش نشانی رعایت نشود و ده ها یا صدها نفر بر اثر بی احتیاطی گرفتار سوختگی شوند، حتی اگر هزاران تخت سوختگی هم داشته باشیم باز هم کم است.


دکتر سعید کریمی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص وضعیت تخت های درمان سوختگی و تجهیزات در رابطه با آن، اظهار داشت: سوختگی عمدتاً به ICU و خدمات ۲۴ ساعته نیاز دارد؛ چونکه ریسک عفونت در این بیماران بالا است و نیاز به شست وشوی مرتب و پانسمان مخصوص دارند.
وی با اشاره به این که در تامین تجهیزات در رابطه با درمان سوختگی، هیات امنای صرفه جویی ارزی کمک می نماید، اظهار داشت: تعداد تخت های سوختگی هم به سرعت درحال افزایش است.
معاون درمان وزارت بهداشت به ساخت بیمارستان سوختگی مجهزی در تهران اشاره نمود و اضافه کرد: بیمارستان سوختگی «کَن» پیشرفت خوبی داشته است و در مراحل نهایی کم کم در شرف تجهیز بیمارستان هستیم. در سایر مراکز استانی هم چنین قصدی داریم.
وی ادامه داد: حمایت ما باید از مراکز سوختگی و روانپزشکی که درآمدزا نیستند و هزینه های بسیار زیادی دارند افزایش یابد. با وجود این که در این رابطه منابعی به ما ندادند اما از اولویت های ما است و از هر قسمت که توانستیم منبعی پیدا کردیم و بیماران را حمایت کردیم.
بیشتر بخوانید:
کمبود بیش از ۱۰۰۰ تخت سوختگی در کشور وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا وزارت بهداشت بر اعداد اعلامی میزان کمبود تخت سوختگی در کشور که ۱۰۰۰ عدد اعلام می شود، صحه می گذارد یا خیر؟، بیان کرد: این مساله وابسته به این است که ببینیم چقدر بر مبحث پیشگیری کار کرده ایم. اگر قرار باشد ایمنی و آتش نشانی رعایت نشود و ده ها یا صدها نفر بر اثر بی احتیاطی گرفتار سوختگی شوند، حتی اگر هزاران تخت سوختگی هم داشته باشیم باز هم کم است.
کریمی با تأکید بر اهمیت امر پیش گیری از بروز سوختگی، اظهار داشت: باید استانداردهای الزامی برای ساختمان، خودرو، حین کار و... گذاشته شود تا اصلا سوختگی اتفاق نیفتد.
وی درباره ی گلایه هایی که درمانگران حوزه سوختگی و بیمارستان های سوختگی در خصوص مشکلات مالی در حوزه پشتیبانی از این بیماران مطرح می کنند، اشاره کرد: این مساله هم به تعرفه ها بازمی گردد. تعرفه های پزشکی بسیار ناچیز و در نقطه مقابل آن، هزینه های درمان بسیار بالا است و این دو با هم همخوانی ندارد. اگر تعرفه ها اصلاح نشود و بیمه ها خوش حسابی نکنند، لطمه آن به مردم می رسد.



1402/10/12
09:00:45
itemprop="bestRating">5
309
تگهای خبر: خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد