وبلاگ آفتاب
رئیس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

کاهش میزان فساد در صدر درخواست های مردم است

کاهش میزان فساد در صدر درخواست های مردم است

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه کاهش میزان فساد، در صدر درخواست های مردم است، اظهار داشت: باید ببینیم در جهت احقاق این حق مردم چقدر تاثیرگذاریم.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام عبداللهی در مراسم روز جهانی مبارزه با فساد که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با طرح چندین پرسش در رابطه با تاثیرگذاری سازمان بازرسی در تحقق انتظارات نظام و مردم از حاکمیت، اظهار داشت: نکته اول جلب اعتماد عمومی است که در این مورد باید دید ارکان سلب اعتماد عمومی چیست و این که سازمان بازرسی چه نقشی می تواند در این حوزه داشته باشد.

وی در ادامه بیان نمود: نکته دوم تأثیرگذاری سازمان بازرسی برای مبحث تحول در مجموعه کشور و تحول مورد انتظار در نظام عدلیه و راهبردی که رئیس قوه قضاییه ترسیم کرده است و این که چقدر سازمان بازرسی می تواند در ایجاد تحول و تعالی عدلیه نظام اسلامی اثرگذار باشد و ما بعنوان یکی از مهم ترین مجریان پیاده سازی منشور انقلاب می توانیم کمک حال خوبی برای عدلیه و قوای عالیه نظام باشیم یا خیر.

عبداللهی تصریح کرد: نکته سوم در ارتباط با تأثیرگذاری سازمان بازرسی در رضایتمندی مردم است و این که چه میزان می توانیم در جهت از بین بردن نارضایتی که در صدر آن فساد است به حقوق شهروندی کمک نماییم و چه قدر می توانیم در احیای حقوق عامه و آزادی مشروع مورد انتظار حاکمیت، تأثیرگذار باشیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: چه مقدار مسأله مبارزه با فساد و از بین بردن بسترهای فساد در رضایت آحاد مردم و احیای حقوق شهروندی می تواند به جامعه، حاکمیت و کارگزاران نظام کمک کند؟

وی اضافه کرد: مسئولیت اجرای قانون اساسی در بعضی ابعاد به قوه قضاییه سپرده شده است و سازمان بازرسی بعنوان یکی از ارکان قوه قضاییه چه میزان می تواند در پیاده سازی و عمل به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اثرگذار باشد؟

عبداللهی اظهار داشت: سؤال بعدی بحث نفوذ در جوامع مختلف است. چه کسانی در اطراف برخی مجموعه ها هستند که مانع انجام وظایف و تکالیف هستند؟ چه عواملی باعث می شود که نمی گذارند دستگاههای نظارتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی لازم را داشته باشند؟

وی بیان نمود: نفوذ در عملکرد کارگزاران نظام تاثیر منفی ایجاد می کند، نفوذ در مخدوش کردن نگاه امنیت ساز مردم خدشه ایجاد می کند، نفوذ ما را به سمت و سویی می برد که احیاناً بعضی از اشخاص جامعه امکان دارد نسبت به عملکردمان احساس یاس داشته باشند. سیستم های نظارتی چقدر می توانند در جلوگیری و دفع نفوذ در سطح جامعه و جلوگیری از نفوذ عملیات میدانی داشته باشند؟

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: نفوذ در باورهای اعتقادی مردم، در بهداشت و درمان مردم، در خانواده، در آموزش و تعلیم و تربیت، در صنعت و فرهنگ و در بعضی از موارد که تصور آنرا نداریم مانع و سبب کُند شدن برخی مأموریت ها می شود.

عبداللهی تصریح کرد: چه تدابیری پیشبینی کردیم که بتوانیم از تفرقه در مسائل قومیت گرایی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و منطقه ای نقش مؤثری ایفا نماییم که این تفرقه موجبات زیر سؤال بردن اتحاد نظام را فراهم نکند.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی در روز جهانی فساد چه اقداماتی را می تواند در جهت پیشگیری از تفرقه در اسلام و امت ایران انجام دهد.

وی اظهار داشت: سؤال بعدی اقداماتی است که از راه عوامل معاند بیرون و مزدوران داخلی برای به انحراف کشاندن جوانان ما در مباحث رسانه ای، در بحث فسادهای اجتماعی و... چه کارهایی کرده ایم و چه کارهایی باید انجام دهیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تخریب چهره های خدوم و شاخص بعنوان یک فرهنگ باطل درحال ترویج است، فضای رسانه ای از راه تریبون های عمومی فضای مجازی از ایراد تهمت های نابجا، نسبت های ناروا، توهین هایی که هیچ کدام مطابق حقیقت نیست. سازمان بازرسی چه کارهایی را در سطح اجتماعی می تواند انجام دهد؟

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: همه نهادهای نظارتی و مسؤلان در هر رده ای باید برای تحقق اهداف عالی نظام اسلامی و بر طرف نمودن موانع با اتکا به خداوند متعال، زیر بیرق ولایت با عزمی انقلابی و روحیه جهادی تلاش نمایند و با هم افزایی، هم گرایی و تعامل و تبادل تجربیات و اندوخته ها، فرصت های جدیدی را برای اعتلای کشور و فرهنگ ناب اسلامی، ایرانی با مشارکت نخبگان حوزوی و دانشگاهی و صاحبان اندیشه و قلم فراهم نمایند.





منبع:

1402/09/19
15:58:33
itemprop="bestRating">5
286
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد