وبلاگ آفتاب

شروع ثبت نام المپیادهای دانش آموزی از فردا

شروع ثبت نام المپیادهای دانش آموزی از فردا

وبلاگ آفتاب: رییس باشگاه دانش پژوهان جوان از میزبانی ایران برای برگزاری المپیاد جهانی فیزیک در سال آینده آگاهی داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سید رضا حسینی در نشستی خبری با موضوع فعالیت ها و برنامه های باشگاه دانش پژوهان جوان و درخشش دانش آموزان ایرانی در رقابت های بین المللی، اظهارکرد: سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک با شرکت بیش از ۸۰ کشور دنیا است و نخبه های بیش از ۸۰ کشور دنیا به ایران می آیند و در سوالاتی که ما در وضعیت آزمونی طرح می نماییم، شرکت می کنند.

وی با اعلان اینکه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۲ از فردا به مدت یک هفته شروع می شود، اضافه کرد: به زودی ساختمان باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد. باشگاه دانش پژوهان جوان سال ۸۰ ساختمان منحصر به فردی داشت که سال ۹۰ و پس ادغامات غصب شد. باشگاهی با امکانات فوق العاده ای بود که یک سری افراد با کامیون وسایل باشگاه را بردند. بچه ها را از محیطی که برای آنها بود به محیط بسته ای که اصلا مناسب آموزش نبود بردند که یک سوم امکانات لازم را داشت و این طبیعی است که در ادامه نارضایتی نخبگانی شکل گیرد. این ساختمان جدید برای باشگاه تولید شده است و ساختمان قبلی حالا دست یکی از مدارس است.


رایزنی برای اختصاص سهمیه به المپیادهای نوظهور

کسب ۳۰ مدال طلای المپیاد جهانی دانش آموزی طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲


حسینی همین طور عنوان کرد: وزارت آموزش وپرورش درحال تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اختصاص سهمیه به المپیادهای نوظهور است.

رییس باشگاه دانش پژوهان جوان، درباره ی افزایش تعداد مدالهای طلای المپیاد جهانی دانش آموزی ایران توضیح داد: از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ و طی چهار سال تعداد کل مدال های طلای المپیاد جهانی دانش آموزی ما ۲۶ مدال بوده است اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و فقط طی دو سال توانستیم ۳۰ مدال طلای المپیاد جهانی دانش آموزی را کسب نماییم و نتیجه ما به طرز عجیبی بهتر شده است و دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی درخشیدند. یکی از دلایلی که می گوییم کشورهای دیگر خیلی علاقمند هستند تا با ما وارد تعامل شوند، در رقابت های ما شرکت نمایند و حتی در جاهایی مدرسین ما بروند و به بچه های نخبه آنها آموزش دهند، همین نتایج است.
ادامه دارد


1402/09/18
11:40:02
itemprop="bestRating">5
319
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , جهان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد