وبلاگ آفتاب

کاهش مشکلات حوزه دارو، تجهیزات و شیرخشک مستلزم همکاری بین بخشی

کاهش مشکلات حوزه دارو، تجهیزات و شیرخشک مستلزم همکاری بین بخشی

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس سازمان غذاودارو اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز کمبودهای مقطعی در بازار، سازمان های دیگر بخصوص سازمان برنامه و بودجه در بحث نقدینگی، تأمین اعتبار سازمان های بیمه گر و یارانه های ارزی باید در کنار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در اجلاس شورای کلان منطقه دو کشوری به میزبانی ارومیه خواهان همکاری بیشتر سازمان ها و ارگان های دیگر در مورد پیشگیری از بروز کمبودهای مقطعی در حوزه محصولات سلامت محور شد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مبتلابه تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در سرتاسر کشور؛ مبحث تأمین بموقع دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک است.
معاون وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: در حوزه محصولات غذایی، آرایش و بهداشتی سازمان غذا و دارو در زمینه صدور مجوز و نظارت عهده دار مسئولیت است در حالیکه در حوزه تأمین دارو، تجهیزات و شیرخشک به صورت مستقیم وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو پاسخگوست.
وی با اشاره به اینکه کمبودهای مقطعی موجود در بازار بیشتر حاصل از تاثیرات بین المللی و عناد کشورهای ستمگر است، اظهار داشت: با پیگیری ها و زحمات شبانه روزی همکاران ما مشکلات بخصوص در حوزه شیر خشک تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است.
محمدی ضمن اشاره به این که اولویت سفارش پزشکان به تغذیه نوزادان با شیر مادر است، اظهار داشت: وظیفه ما در سازمان غذا و دارو تأمین شیرخشک برای متقاضیان و در اختیار قرار دادن آن به خانواده هاست.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه دارو شرایط پایدار می باشد و ثبات این پایداری نیازمند تأمین نقدینگی و ارز از جانب دستگاههای مربوطه است.

محمدی بیان نمود: با عنایت به این که یکی از وظایف اصلی سازمان غذا و دارو تأمین بموقع محصولات سلامت محور بخصوص دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی است، بحث ساخت و تأمین منابع مالی برای انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات درتمامی دانشگاه ها یکی از مسائل مهم مورد پیگیری است.
وی ادامه داد: ما اعلام می نماییم هر دانشگاهی که مبادرت به ساخت این انبارها کند حمایت خواهیم کرد مشروط بر این که این انبارها در اختیار معاونت غدا و دارو قرار گیرند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو محمدی در ادامه بیان نمود: تفویض اختیار به دانشگاه ها یکی از موضوعات مهم سازمان غذا و داروست بنابراین هر دانشگاهی که زیرساخت لازم را داشته باشد ما مشتاق هستیم. پس از ایجاد زیرساخت های لازم تفویض اختیارها صورت گیرد.
به قول وی درصورتیکه در حوزه نظارت بر محصولات خوراکی آشامیدنی و آرایشی تفویض اختیارهای لازم صورت گرفته است.



1402/09/17
18:03:29
itemprop="bestRating">5
297
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد