وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

کارگران و کشاورزانی که به عشق حضرت فاطمه (س) به صحنه تئاتر آمدند

کارگران و کشاورزانی که به عشق حضرت فاطمه (س) به صحنه تئاتر آمدند

به گزارش وبلاگ آفتاب، نمایش آیینی بهشت در آتش با حضور کارگران، کشاورزان و کارمندان شهر ابرکوه که به عشق حضرت فاطمه (س) ایفای نقش در این اثر را عهده دار شده اند، در فرهنگسرای بهمن تهران اجرا می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، نمایش آئینی «بهشت در آتش» به نویسندگی سیدکاظم فلاح زاده و کارگردانی علی جاور از ششم تا یازدهم آذر در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه است. «بهشت در آتش» با نقش آفرینی بیشتر از ۴۰ هنرمند و عوامل بومی شهرستان ابرکوه استان یزد ساخته شده است که بازیگران اصلی آن عبارتند از ابوالفضل صادقیان، مصطفی مهدی پور، سید حمید پورسید، حسن حسن پور، جعفر قاسم پور، ابوالفضل حسینیان و علی نداف. «بهشت در آتش» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری و شهرداری منطقه ۱۶ تهران، اجرا می شود. علی جاور کارگردان «بهشت در آتش» در رابطه با روند تولید این نمایش آئینی، به خبرنگار مهر اظهار داشت: حوزه هنری یزد از تولید نمایش های میدانی و بزرگ با مبحث های مختلف مذهبی حمایت می کند. در شهرستان ابرکوه استان یزد هم گروه «آئینه» در این حوزه فعالیت می کند که بنده بعنوان کارشناس و مسئول نمایش حوزه هنری یزد مأمور شدم تا با این گروه کاری را تولید و اجرا نماییم. سیدکاظم فلاح زاده نویسنده «بهشت در آتش»، متن را به من پیشنهاد کرد و بعد از خواندن متن تصمیم گرفتیم که این اثر را تولید و اجرا نماییم. حدود ۷ ماه برای تولید این کار وقت صرف شد. وی افزود: نمایش «بهشت در آتش» را ۳ سال پیش در شهر ابرکوه و سال قبل در یزد روی صحنه بردیم و سال جاری هم در شهر تهران درحال اجرای این اثر هستیم.
جاور در رابطه با مبحث نمایش «بهشت در آتش» توضیح داد: مبحث نمایش به فضای شهر مدینه پس از رحلت پیامبر (ص) و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازد. یک قصه موازی هم در کنار این مورد داریم. در این نمایش به مظلومیت امیرالمومنین (ع) پس از شهات حضرت زهرا (س) می پردازیم و بر ضرورت بصیرت افزایی، آگاهی، دشمن شناسی، ولایت مداری و هوشیاری امت اسلام در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان تاکید می نماییم. کارگردان «بهشت در آتش» ضمن اشاره به حضور ۵۵ نفر بعنوان بازیگر و گروه فرم این اثر، تصریح کرد: «بهشت در آتش» با فضایی مردمی شکل گرفته است. تمام بازیگران این نمایش کارگر، کشاورز و کارمندان و از اقشار مختلف اجتماعی شهرستان ابرکوه هستند که به عشق ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا (س) و بدون هیچ چشم داشتی در این اثر حضور پیدا کرده و به ایفای نقش می پردازند. وی با اشاره به اینکه بازیگران «بهشت در آتش» به لحاظ سنی، از ۵ تا ۷۰ سال را شامل می شوند، اضافه کرد: البته بخش فرم در اجرای جدید «بهشت در آتش» به نمایش افزوده شد که برخی از هنرجویان و دانشجویان استان یزد با هدایت آقای براتی از تهران، اجرای این بخش را عهده دار هستند. جاور در رابطه با خصوصیت های طراحی صحنه و نور این اثر نمایشی، اظهار نمود: ما شهر مدینه را روی صحنه ساخته ایم و در کنار فرم و حرکت، از جلوه های ویژه هم برای اجرای این اثر بهره برده ایم. وی در رابطه با چرایی تعداد محدود اجراهای «بهشت در آتش» در شهر تهران، خاطرنشان کرد: هزینه ها خیلی بالا است. ضمن این که هر کدام از دوستان بازیگر درگیر مشاغل خود هستند و نمی توانند مدت زمان زیادی کار خویش را رها کنند. این عزیزان به صورت تخصصی در زمینه تئاتر فعالیت نمی کنند بلکه عصرها و پس از پایان کار خود، به صورت دلی برای ایفای نقش بر صحنه نمایش های مذهبی، حضور پیدا می کنند. کارگردان «بهشت در آتش» افزود: دوستان حوزه هنری و شهرداری تهران سال قبل در شهر یزد اجرای این نمایش را دیدند و از ما دعوت نمودند که سال جاری نمایش را در تهران اجرا نماییم. ما برای اجرای این اثر بلیت فروشی نداریم و تابحال هر شب ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر به تماشای «بهشت در آتش» نشسته اند. جاور در رابطه با دیگر اجراهای مدنظر این نمایش آئینی در شهر های مختلف کشور، اظهار داشت: بطور حتم این نمایش را در روزهای فاطمه دوم، از ۲۰ تا ۲۵ آذر در شهر اردکان استان یزد اجرا خواهیم کرد. «بهشت در آتش» ششم تا یازدهم آذر هر شب از ساعت ۱۸: ۳۰ در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن اجرا می شود و علاقه مندان برای تهیه بلیت مجانی می توانند به نشانی اینترنتی behesht.hozehonari.ir رجوع کنند.

1402/09/10
12:38:04
itemprop="bestRating">5
271
تگهای خبر: اینترنت , بازی , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد