وبلاگ آفتاب
به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه؛

علی یاسینی از حضور پنج ساله اش در موسیقی گفت

علی یاسینی از حضور پنج ساله اش در موسیقی گفت

به گزارش وبلاگ آفتاب، علی یاسینی ازخوانندگان نسل جدید موسیقی پاپ ایران شامگاه دوشنبه بیست و دوم آبان تازه ترین کنسرت خویش را به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران شامگاه روز دوشنبه بیست و دوم آبان میزبان علاقه مندان موسیقی پاپ با تازه ترین کنسرت علی یاسینی خواننده ۲۷ ساله کشورمان بود. خواننده ای که حالا وارد پنج سالگی فعالیت هایش در فرایند حرفه ای تولید و اجرای آثار موسیقایی شده و میتوان فعلاً او را جزو خوانندگان پرطرفداری دانست که در ایران توانسته با استقبال خوب مخاطبان این گونه موسیقایی بخصوص گروه سنی نوجوان مواجه شود.
طبیعتا آثاری که یاسینی و نسل خوانندگان هم سن و سال او طی این ماه ها پیش روی مخاطبان قرار داده اند، دربرگیرنده کنش ها و واکنش های فراوانی میان اهالی موسیقی بخصوص منتقدانی است که در این سال ها کنسرتهای همه خوانندگان را رصد کرده و در چارچوب متن و نوشته و نقد به بیان اظهار نظرات خود می پردازند. شرایطی پرچالش که همواره هم با حواشی متفاوتی روبه رو بوده و می تواند از جهات بسیاری مورد سنجش و واکاوی قرار گیرد.
آنچه در کنسرت شب گذشته علی یاسینی مشاهده شد دربرگیرنده نکات جالب توجهی بود که می تواند هم در جریان اجراهای زنده این خواننده و هم سایر خوانندگان این نسل از موسیقی در ابعاد بسیاری مورد توجه قرار گیرد. شرایطی عجیب و غریب که نشان داد نسل جدید تماشاگران کنسرتهای پاپ در ایران فارغ از ماجرای محتوا که نیازمند یک تحلیل همه جانبه در فرایند تولیدات موسیقایی است، برای طرفداری از خواننده مورد نظرشان سنگ تمام می گذارند و همچون سایر رفتارها و کنش های حضور چنین طرفدارانی در کنسرت ها که در همه جای دنیا معمول است، می توانند شور و اشتیاق بیشتری به اتمسفر حسی حاکم بر کنسرت تزریق کنند. شرایطی که حتی گروه سنی مخاطبان هدف خوانندگان را هم تعیین می کند و می تواند با ملاحظاتی روبه رو شود. مسیری که حتی وظایف خواننده در برابر طرفدارانش را می بایست دوچندان کند که چه نوع محصولی را به گوش آنها می رساند.
به هر ترتیب تازه ترین اجرای زنده علی یاسینی خواننده نسل جدید موسیقی پاپ درحالی پیش روی مخاطبان قرار گرفت که گروه اجرایی کنسرت کوشش کرد تا همچون دیگر کنسرتهای این ماه های موسیقی که درحوزه جلوه های بصری، طراحی نور و طراحی صحنه در تلاشند تا نسبت به امکانات وجود کارهای جدیدی را انجام دهند، فضای متفاوتی را برای تماشاگران و طرفداران فراهم سازند. چارچوبی که فرایند اجرای آثار موسیقایی حوزه پاپ در ایران ناگزیر به حضور در این راه هستند و می بایست برای توسعه فعالیتهای اقتصادی خود در این حوزه دست به اجرای ابداعات و تمهیداتی بزنند که این قالب موسیقایی در شرایط تاثیرگذارتری به مخاطب ارائه شود. طبیعتا در این منظر توجه به ارتقای محتوا برای تربیت گوش شنیداری مخاطب برای شنیدن موسیقی خوب در حوزه های مختلف ترانه، آهنگسازی، تنظیم، ارکستراسیون، صدابرداری و خوانندگی هم می تواند یکی از مهم ترین وظایفی باشد که دست اندرکاران حوزه موسیقی می توانند در کنار توجه به منافع اقتصادی روی آن تمرکز داشته باشند.
در ابتدای این برنامه بود که ابتدا تیزری از کنسرتهای پیش روی رضا صادقی، آصف آریا، علی یاسینی، سهراب پاکزاد، دایان و دیگر هنرمندان ازصفحه نمایشگر سالن میلاد نمایشگاه برای مخاطبان پخش گردید و بعد از آن، طبق روال کنسرتهای پاپ که برای ایجاد هیجان بیشتر به مخاطب از نمایش شمارش معکوس استفاده می شود، ابتدا نوازنده ها و سپس علی یاسینی وارد صحنه شدند. شرایطی که طبق روال چنین کنسرت هایی که اغلب جامعه هدف آنها تماشای کنسرت در حوزه موسیقی سرگرم کننده است، امری عادی است و دربرگیرنده حس و حالی است که همواره در این کنسرت ها برای ایجاد هیجان به مخاطب ارائه می شود.
یاسینی که ترانه سرا و آهنگسازی اغلب آثارش را هم به عهده دارد، درابتدای اجرای برنامه موسیقایی خود بود که تک آهنگ مشهور «نصف شب» را برای مخاطبان اجرا کرد و پس از آن به مخاطبان اظهار داشت: بسیاری از شما طرفداران ممنونم که هنوز پس از پنج سال از کنسرتهای من استقبال می کنید و امیدوارم این استقابل شما عزیزان ادامه داشته باشد و من در خدمت شما باشم.
وی بعد از اجرای قطعه «دیوار» بود که به حاضران در سالن توضیح داد: در روزهایی که مشغول ساخت و تولید آثارم بودم و مثل این سال ها شهرتی نداشتم اما همیشه مطمئن بودم که اینروزها فرا می رسد و حالا خیلی خوشحالم که به واسطه شما عزیزان می توانم در کنارتان حضور داشته باشم. البته لازم می دانم در اینجا از میلاد ماهان راد بعنوان تهیه کننده کنسرت هایم که در این پنج سال مانند یک رفیق کنارم بودند تشکر و قدردانی کنم و از شما بخواهم که او را تشویق کنید.
«جنگ»، «این روزها»، «منو برگردون»، «انگار نه انگار»، «نده قول»، «ماه قشنگم»، «پرواز»، «بهتر از همه»، «چراغونی»، «قهرمانتم» عنوان دیگر قطعاتی بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند. قطعاتی که عموما نشان دهنده توانایی های یاسینی در حوزه تنظیم و آهنگسازی بودند که به نظر آمد خصوصیت بارزتر او نسبت به خوانندگی است. البته وی در طول اجرای بعضی از این قطعات بود که هر از چندگاهی بعنوان نوازنده پیانو و گیتار هم ایفای نقش می کرد که این نوع اجرا هم به مذاق طرفدارانش خوش امد. شرایطی که باعث شد که وی قطعه های «چراغونی» و «نصف شب» را با تک نوازی پیانو روی صحنه اجرا نماید.
برگزاری کنسرت علی یاسینی در شرایطی بود که برپایه روال همیشگی کنسرتهای پاپ، فرصت هایی هم به گروه نوازندگان داده شده بود که در لحظاتی به تک نوازی هم بپردازند. موضوعی که در برگیرنده اما و اگرهایی است که در رابطه با نحوه و شیوه اجرای آنها طی برگزاری کنسرتهای مختلف، میتوان به تحلیل ها و نکات صدمه شناسانه ای گوناگونی دست پیدا کرد. این در حالی بود که تسلط و مدیریت صحنه خواننده برای همراهی بیشتر مخاطبان در خوانش قطعات از نکات مثبتی بود که میتوان در اجرای یاسینی اشاره نمود.
سعید شمس رهبر ارکستر، برنا شفیع زاده درامر، فرزاد رضایی نوازنده گیتارالکتریک، مهشاد مژگانی نوازنده گیتار بیس، سهیل شمس نوازنده کیبورد، امیرحسین کیانپور نوازنده سازهای بادی و «بیت باکس»، محمد حیدری نوازنده پیانو، اشکان پور فرخی نوازنده سازهای کوبه ای، فرهود نیکنام نوازنده گیتار گروه نوازندگان تازه ترین کنسرت علی یاسینی را تشکیل می دادند.


منبع:

1402/08/23
14:07:58
itemprop="bestRating">5
234
تگهای خبر: اقتصاد , فضا , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد