وبلاگ آفتاب
با هنرمندی علی بهرامی فرد؛

آن شنیدنی شد

آن شنیدنی شد

به گزارش وبلاگ آفتاب، مجموعه موسیقایی آن با هنرمندی علی بهرامی فرد، مشتمل بر هم نوازی و دونوازی ساز سنتور با کوارتت زهی و کمانچه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، «آن» عنوان مجموعه ای موسیقایی مشتمل بر هم نوازی سنتور و کوارتت زهی و همینطور دونوازی سنتور و کمانچه با هنرمندی علی بهرامی فرد از نوازندگان و پژوهشگران شناخته شده موسیقی ایرانی است که اخیرا توسط نشر ماهور در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
مجموعه پیش رو شامل قطعاتی برای هم نوازی سنتور با کوارتت زهی و همنوازی سنتور با کمانچه است.
قطعه «راوی پنهان» برای سنتور و کوارتت زهی در پنج موومان توسط علی بهرامی فرد، ارسلان کامکار، میثم مروستی و آتنا اشتیاقی اجرا شده و علاوه بر نسخه کامل اثر، نسخه صوتی زهی بدون سنتور تک نواز هم در آلبوم برای تمرین و اجرای نوازندگان علاقه مند انتشار یافته است.
قطعه «چاووش سرخوش» دونوازی کمانچه و سنتور در چهارگاه است که نسخه صوتی آن توسط اردشیر کامکار و علی بهرامی فرد اجرا شده است
در توضیحات تکمیلی این آلبوم به قلم علی بهرامی فرد آمده است: طی سالهای قبل، به سفارش استاد فقیدم، زنده یاد حسین دهلوی، با هدف گسترش کارگان مکتوب و تسهیل دسترسی نوازندگان سازهای ایرانی بخصوص ساز سنتور به مجموعه های متنوع تر موسیقی مجلسی، کوشیده ام قطعاتی برای هم نوازی سازهای ایرانی تصنیف و منتشر کنم.

علی بهرامی فرد همچون هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک خویش را در دوره های عالی آموزشی به اتمام رسانده است. او علاوه بر تألیف کتاب های مختلف تخصصی و تدریس دروس مختلف موسیقی همچون ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی، مبانی آهنگسازی، فرم و آنالیز و نظریه موسیقی در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی آلبوم های «راهه»، «گشایش»، «زبعد ما»، «تنها نخواهم ماند» را در بازار موسیقی منتشر نموده است.
«گنگ خواب دیده» تازه ترین اثر علی بهرامی مدرس و نوازنده موسیقی ایرانی بود که مشتمل بر دونوازی های سنتور این هنرمند چندی قبل منتشر گردید. این هنرمند همچون هنرمندان صاحب سبک در نوازندگی سنتور است که طی سالهای اخیر علاوه بر تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی با کیهان کلهر و آذر پی کنسرتهای گوناگونی را برگزار کرد. وی سال قبل همراه با هادی آذرپیرا آلبوم «طرز مستور» را در بازار موسیقی منتشر نمود.


منبع:

1402/07/17
11:54:53
itemprop="bestRating">5
288
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد