وبلاگ آفتاب

رونمایی از کتاب عکس قائمون

رونمایی از کتاب عکس قائمون

وبلاگ آفتاب: به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح کتاب عکس نقش استان سمنان در دفاع مقدس با عنوان قائمون رونمایی گردید.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از کتاب عکس نقش استان سمنان در دفاع مقدس با عنوان «قائمون» با حضور سردار معروفی، سید محمد نادری، سردار شوقی، عبدالرحیم فریدون، کریم خوشمرام، محمد حسین حیدری و تعدادی از مدیران و فرماندهان رونمایی گردید.
در این برنامه سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنی از رهبر معظم انقلاب سخنان خودرا شروع کرد و اظهار داشت: ایشان درباب اهمیت دفاع مقدس می فرمایند اتفاقات و حوادث بزرگ را اگر مراقبت نکنیم یا فراموش می شود و یا گرفتار تحریف. به نظر من کتاب عکس از این نظر از بخش مکتوبات مهم تر است که در مکتوبات امکان ایجاد شبهه است اما در عکس مستند چنین امکانی وجود ندارد ضمن آنکه می توان در بیان حماسه های دفاع مقدس به آن استناد کرد.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اعلان اینکه لازم است تولیدِ کتاب های عکسی به تفکیک عملیات، در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: عکس، مستندی گویا از حماسه های بزرگ است که آیندگان با دیدن آنها می توانند به اتفاقات بزرگی که در جریان جنگ رخ داده است پی ببرند، بطورمثال در عملیات والفجر ۱۰ عموم جامعه شاید باور نکنند که ما مجبور شدیم پیش از دشمن با طبیعت بجنگیم و حتی چند تن از عزیزان ما گرفتار برف و بوران شدید شدند و همین مورد موجب شهادت تعدادی از این عزیزان شد.
در ادامه این برنامه نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به این که برای تهیه این کتاب بیش از ۱۳۶ هزار فریم عکس از استان جمع آوری، بررسی و برگزیده شد اشاره کرد: برخی از این عکس ها یادگاری و شخصی و بعضی هم سازمانی بودند که از این میان ۲۸ هزار فریم عکس از عکاسان دفاع مقدس بود که در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس فرآوری شده بود و نتیجه آن پس از ۹ سال تلاش بی وقفه، کتاب فاخر «قائمون» شد که متشکل از ۲۷۹ اثر برجسته از نقش استان سمنان در دفاع مقدس و تبیین کننده سلحشوری ها و رشادت های رزمندگان و شهدای این استان است.
وی در ادامه تصریح کرد: این کتب عکس یک سند مصور تاریخی هستند که به عنوان یک اثر ملی در موزه اسناد ملی نگه داری خواهد شد و برای آیندگان یادآور ایثار دلاور مردانی است که برای حفظ کیان این نظام مقدس و میهن عزیز سختی های بسیاری را به جان خریدند.
در ادامه این برنامه، محمد حسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ضمن تشکر از اعتماد عکاسانی که تصاویر خودرا در اختیار انجمن گذاشتند اضافه کرد: کار این کتاب از سال ۹۳ به کمک آقایان میرهاشمی، سلیمانی و بهرامی آغاز شد و بعد از ۹ سال به بار نشست که صد البته دوستان ما در کنگره شهدای استان سمنان هم در این راه خصوصاً در گویاسازی این عکس ها کمک شایانی کردند.
وی به برخی مشکلات موجود در این راه برای استانها نیز اشاره نمود و اضافه کرد: مشکلی که هم اکنون با آن روبرو می باشیم این است که سازمان ها و ارگان های در رابطه با این حوزه، در استانها ارتباط خوبی با رزمنده های عکاس ندارند که این مورد موجب مضرات خیلی از جمله تلف شدن گنجینه های نابی که ما در دست نداریم خواهد شد و بنا بر این پیشنهاد می شود در استان برنامه رونمایی مجدداً با حضور چنین عکاسانی صورت گیرد و یا نمایشگاه هایی از تصاویر این عکاسان در سطح استان برپا شود.
حیدری با اشاره به هزینه و زحمات زیادی که برای چاپ هر کتاب کشیده می شود تصریح کرد: امیدوار هستم با فرهنگ سازی و تلاش همه، ارزش واقعی این کتب برای مردم مشخص شود تا روزی شاهد باشیم تمام این کتاب ها به فروش رود بجای این که در قالب هدیه اهدا شده و در کمد برخی افراد ناآگاه از ارزش آن خاک بخورند.
در ادامه عبدالرحیم فریدون رییس ستاد کنگره شهدای استان سمنان به کمک های کنگره برای تولید و گویاسازی کتاب اشاره نمود و اظهار داشت: یک سری عکس ها در دسترس بود و کیفیت لازم را نیز داشت اما برای مابقی لازم به کار بیشتر بود که ما از شروع شروع این پروژه علی رغم مشکلات زیاد تمام تلاش خودرا برای جمع آوری عکس ها و کمک به چاپ یک کتاب فاخر و ماندگار انجام دادیم که همین نشان از انگیزه ستاد کنگره استان سمنان برای چاپ این کتاب بود که حالا با آماده شدن این کتاب نه فقط خستگی ای بر دوش ما نماند بلکه انگیزمان برای مساعدت با این مسیر از پیش بیشتر شد.
وی اضافه کرد: ما در کنگره توان خودرا بر تولیدات گذاشته ایم چون هر چه بگذرد تعداد بیشتری از خانواده شهدا، رزمندگان و همراهان شان از بین ما می روند و این یعنی منبع مهمی از اطلاعاتی را که باید برای آیندگان بماند دیگر نداریم و تمام تلاش ما در کنگره دادن اطلاعات درست به آیندگان است که برای ما بسیار باارزش است.
در پایان این برنامه از کتاب عکس «قائمون» با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، سید محمد نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح، سردار شوقی جانشین فرماندهی سپاه استان سمنان، محمد حسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، عبدالرحیم فریدون رییس ستاد کنگره شهدای استان سمنان، عبدالرضا دهقانی مدیر مؤسسه رزمندگان اسلام، کریم خوش مرام جانشین بنیاد فرهنگی روایت فتح و تعدادی از فرماندهان و مدیران رونمایی گردید.


منبع:

1402/06/29
08:53:51
itemprop="bestRating">5
367
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , سازمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد