وبلاگ آفتاب
برای حضور در جشنواره یاماگاتا؛

ایستوود از ایران راهی ژاپن می شود

ایستوود از ایران راهی ژاپن می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب، مستند ایستوود به کارگردانی علیرضا رسولی نژاد در هجدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند یاماگاتای ژاپن روی پرده می رود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «ایستوود» به کارگردانی آقای علیرضا رسولی نژاد و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای نمایش در قسمت رسمی «سایه های دوگانه» هجدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند یاماگاتا در کشور ژاپن برگزیده شد.
«ایستوود» ساخته علیرضا رسولی نژاد پیشتر در طرح «اکران حقیقت» نمایش آنلاین داشته است.
این سومین قسمت از یک برنامه ویژه برای نمایش فیلمهای مستند در رابطه با تاریخ فیلم یا خود فیلم است. این بخش یکی از جدید ترین قسمتهایی است که به جشنواره اضافه شده و سال جاری برای سومین بار در جشنواره انجام می شود. دوره های قبلی در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ میلادی برگزار شده است.
هشت فیلم از کشورهای ایران، هند، کلمبیا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا و آمریکا در این بخش ویژه به نمایش در خواهند آمد. در این بخش مجموعه ای از فیلمهای مستند در رابطه با تاریخ و زیبایی شناسی سینما که توسط فیلمسازان مستعد تولید شده، به نمایش در خواهند آمد.
جشنواره مستند یاماگاتا که هر دو سال یک مرتبه در ژاپن برگزار می گردد که یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین جشنواره های فیلم مستند در قاره آسیا است.
هجدهمین دوره این جشنواره از تاریخ ۵ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۳ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) در شهر یاماگاتا ژاپن انجام خواهد شد. پخش بین الملل این فیلم توسط مرکز به انجام می رسد.
«ایستوود» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و ساختار و روایی متفاوت دارد.

1402/05/18
23:07:11
itemprop="bestRating">5
254
تگهای خبر: آنلاین , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد