وبلاگ آفتاب
رئیس جهاد دانشگاهی:

به طور علمی روی تحقق شعار سال کار می کنیم

به طور علمی روی تحقق شعار سال کار می کنیم

به گزارش وبلاگ آفتاب، کرمانشاه رییس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی به طور علمی و بنیادین روی شعار سال کار می نماییم.


دکتر حسن مسلمی نایینی، امروز (۱۲ مرداد) در نشست با استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیکی سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار داشت: امسال جهاددانشگاهی چهل و چهارمین سال فعالیت خودرا پشت سر می گذارد. چهل و چهارسالی که با خدمات بسیاری برای کشور همراه بوده است.
وی به گستردگی حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی اشاره و اشاره کرد: جهاد دانشگاهی اولویت خودرا انجام کارهای بر زمین مانده کشور تعیین کرده و در همین راستا در هر حوزه ای که نیاز کشور بوده، از حوزه های آموزشی و فرهنگی گرفته تا پزشکی و مهندسی و کشاورزی و... برای رفع مشکلات کشور ورود کرده است.
وی به تشریح تعدادی از این فعالیت ها پرداخت و اشاره کرد: در عرصه پزشکی راه اندازی پژوهشگاه رویان و کارهای منحصر به فردی که در بحث سلولهای بنیادی انجام شده توانسته کشور را نه فقط در سطح منطقه که در سطح جهان پرافتخار کند و اعتبار علمی ایران را در سطح بین الملل افزایش دهد.
مسلمی نایینی اظهار داشت: در عرصه فرهنگی هم طی این سالها، خبرگزاری "ایسنا" را به عنوان دومین خبرگزاری کشور راه اندازی کردیم که هم اکنون بیشترین مخاطب را درمیان رسانه های برخط کشور دارد.
وی ادامه داد: خبرگزاری "ایکنا" که در عرصه موضوعات قرآنی فعالیت نموده و به ۲۱ زبان بین المللی اخبار آن منتشر می شود هم از افتخارات فرهنگی جهاددانشگاهی است.
مسلمی نایینی اظهار داشت: خبرگزاری "سینا پرس" هم برای پوشش مناسب اخبار علمی کشور توسط جهاددانشگاهی به راه افتاده است.
وی از راه اندازی مرکز افکارسنجی "ایسپا" به عنوان یک از اقدامات پرافتخار جهاددانشگاهی یاد کرد و اضافه کرد: این مرکز، افکار سنجی در سطح جامعه را در موضوعات مختلف با پیش بینی ۹۹ درصد انجام می دهد و هم اکنون برای خیلی از حوزه های کشور افکارسنجی انجام می دهد.
رئیس جهاددانشگاهی اظهار داشت: این مرکز می تواند کمک حال استان کرمانشاه در موضوعات مختلف شود و اطلاعات استان را در موضوعات مختلف به طور آماری در اختیار مسئولین قرار دهد.
بصورت علمی و بنیادین روی شعار سال کار می کنیم/ نتایج در اختیار مسئولین قرار می گیرند
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مسلمی نایینی در ادامه به کارهای پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی هم اشاره نمود و اضافه کرد: این پژوهشگاه در عرصه های مختلف به طور بنیادین و علمی کار می کند تا بتواند به راهکارهای کاربردی در این زمینه ها برسد.
وی به شعار امسال "مهار تورم و رشد تولید" اشاره و اشاره کرد: متاسفانه هرسال شعارهای ارزشمندی بیان می شوند، اما اتفاق خاصی درباب تحقق آنها رخ نمی دهد، بدین سبب این مساله را در دستورکار پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی قرار داده ایم تا در جمع اندیشمندان، متخصصین و اساتیدی که در این پژوهشگاه گردهم جمع می شوند، بتوان به راهکارهای کاربردی برای تحقق شعار سال رسید.
مسلمی نایینی اظهار امیدواری کرد، نتایج علمی کار در آینده ای نزدیک تحویل سیاست مداران کشور قرار گیرد و این نتایج بتواند در اقدامات آنها جهت بهبود وضعیت اقتصاد کشور موثر باشد.
"جهاددانشگاهی کرمانشاه" یکی از موفق ترین سازمان های کشور است
مسلمی نایینی در ادامه از سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به عنوان یکی از فعالترین و موفق ترین سازمان های کشور یاد کرد و اضافه کرد: این سازمان کارهای ارزشمندی برای استان در عرصه های مختلف پزشکی، کشاورزی، فرهنگی و... داشته است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات باارزش این مجموعه که روز گذشته شاهد افتتاح آن بودیم، پروژه تولیدکربن فعال از قیرطبیعی بود که می تواند قسمتی از نیاز کشور را مرتفع کرده و واردات این محصول راهبردی را به کشور کم کند.
مسلمی نایینی از راه اندازی برج فناوری هم به عنوان یکی از اقدامات باارزش سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و اضافه کرد: این برج در کشور نظیر ندارد و توانسته فضای خوبی را برای استقرار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و برخی اجزای زیست بوم فناوری استان فراهم آورد.
وی ادامه داد: اقدام باارزش دیگر این سازمان حمایت گسترده از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۰ شرکت تحت حمایت این مجموعه هستند که تعدادی از آنها تا ۷۰ نفر هم اشتغالزایی داشته اند که عمده آنها را نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد.
مسلمی نایینی با اعلان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت ایجاد ۲۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان را دارد، اضافه کرد: دراین زمینه آماده هرگونه همکاری جهت پشتیبانی از این شرکتها هستیم و امیدواریم مسئولین استان هم دراین زمینه پای کار بیایند، چونکه تقویت این شرکتها گام موثری در راستای رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات استان کرمانشاه است.
در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین استانداری کرمانشاه و جهاددانشگاهی با هدف استفاده از توانمندی و ظرفیتهای جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگی، اجرائی، اجتماعی، علمی آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت و کارآفرینی در امتداد تحول دانش بنیان و پیشرفت استان به امضا رسید.




منبع:

1402/05/12
13:15:20
itemprop="bestRating">5
299
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , اقتصاد , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد