وبلاگ آفتاب

چین موتور جدیدی را برای فرود روی ماه آزمایش کرد

چین موتور جدیدی را برای فرود روی ماه آزمایش کرد

وبلاگ آفتاب: دانشمندان و مهندسان موشکی چین روز شنبه آزمایش بزرگی را بر روی نوع جدیدی از موتور موشک انجام دادند که با اهمیت ترین بخش در تلاش این کشور برای فرود فضانوردان خود روی ماه خواهد بود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته ی آکادمی فناوری نیروی محرکه هوافضا در استان شنشی(Shaanxi)، سازنده ی اصلی موتورهای موشک پیشران مایع در چین، آزمایش احتراق چندگانه در یک مرکز آزمایش موتور با موفقیت انجام و مراحل فعالیت موتور تایید شد.
این آکادمی که یکی از شرکت های تابعه ی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین است روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که نتایج این آزمایش برای نهایی کردن طراحی موتور و بهبود اعتبار آن استفاده خواهد شد.
طراحان گفتند که موتور جدید اکسیژن مایع و نفت سفید مصرف می کند و نیروی رانش ۱۳۰ تنی دارد و قابل استفاده مجدد است. این موتور، پیشران اصلی موشک لانگ مارچ ۱۰ خواهد بود که وظیفه ارسال فضانوردان به ماه را بر عهده دارد.
هم اکنون، این موتور هفت آزمایش احتراق را پشت سر گذاشته و تقریباً یک ساعت فعال بوده است.
باتوجه به ماموریت مهم این موتور، طراحان گفتند که باید کارآمد و قابل اطمینان باشد و بدین سبب باید بطور جامع آزمایش شود.
به قول آکادمی فناوری وسایل نقلیه پرتابی چین، موشکی که روی ماه فرود می آید ۸۸.۵ متر ارتفاع خواهد داشت که تقریباً به اندازه ی یک ساختمان مسکونی ۳۱ طبقه است. این موشک غول پیکر دارای وزن پرتابی ۲۱۸۷ تن خواهد بود و می تواند فضاپیمایی با وزن حداقل ۲۷ تن را در راه انتقال از زمین به ماه قرار دهد.
چین مصمم است فضانوردان خودرا قبل از سال ۲۰۳۰ بر روی ماه فرود آورد و می خواهد در آینده یک پایگاه علمی در آن جا بوجود آورد.
برای دستیابی به این هدف، آژانس فضایی سرنشین دار چین تحقیق و توسعه مجموعه ای از سخت افزارهای فضایی نسل جدید مانند فضاپیما و ماه نورد جدید را در نظر دارد.




منبع:

1402/05/02
08:06:33
itemprop="bestRating">5
261
تگهای خبر: دانشمند , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد