وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

روایت سینماگرهندی ازسینمای ایران

روایت سینماگرهندی ازسینمای ایران

وبلاگ آفتاب: بی جو کومار دامودران فیلمساز هندی از میهمانان بین المللی جشنواره فیلم حوا معتقد می باشد سینماگران زن سبب شده اند تا سینمای ایران جایگاه برجسته ای نسبت به سینمای هند داشته باشد.



بی جو کومار دامودران تهیه کننده و کارگردان کشور هندوستان که به بهانه جشنواره بین المللی فیلم حوا در سینما فرهنگ تهران حضور پیدا کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ی حضور در این رویداد اظهار داشت: امسال این توفیق برای من حاصل شد تا در جشنواره فیلم حوا به عنوان میهمان ویژه حضور داشته باشم؛ البته در گذشته در جشنواره فیلم فجر افتخار داوری داشته ام.
او به شناخت خود از سینمای ایران پرداخت و اضافه کرد: من و خیلی از مردم هند سینمای ایران را می شناسیم و آثار آنرا دنبال می کنیم؛ من به تازه ترین فیلم هایی که از ایران دست پیدا می کنم، به سرعت آنرا تماشا می کنم.
این تهیه کننده و کارگردان هندی اشاره کرد: مجید مجیدی و عباس کیارستمی از نخستین کارگردانانی هستند که به سبب فیلم هایی که از آنها دیده ام اسم شأن را در ذهن دارم؛ علاقه مردم هند نسبت به سینمای ایران به سبب محتوای مفاهیم معقول و زیبایی است که به معرض نمایش گذاشته است.
کومار دامودران به موضوع جشنواره فیلم حوا و تمرکزی که به موضوع زن و خانواده دارد، پرداخت و اشاره کرد: در هندوستان نیز محور بسیاری از فیلم ها خانواده و زن است اما ما در هند فیلمساز خانم زیادی نداریم، این مساله برجستگی سینمای ایران نسبت به هند است.
نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه در تهران درحال برگزاری است. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان های فرهنگی مختلف فعالیت خودرا دنبال می کند.


منبع:

1402/04/23
17:12:33
itemprop="bestRating">5
307
تگهای خبر: زیبایی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد