وبلاگ آفتاب
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری اعلام كرد

افزایش فعالیت سودجویان کنکور

افزایش فعالیت سودجویان کنکور

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری ضمن اشاره به برخی گزارش های دریافتی در مورد شدت یافتن فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه های اجتماعی مجازی، بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه ها و کانال های فضای مجازی مدعی تقلب اخطار داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین حاجیلو ضمن اشاره به اهمیت مبحث محافظت از امنیت آزمون ها، اظهار داشت: شناسایی و جلوگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه ریزی شده گروههای سودجو و اغفال گر که باعث نگرانی داوطلبان پرکار و زحمتکش می شود، مورد حمایت قاطبه مردم و همچون مصادیق حقوق عامه است.
قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از رسانه ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون سراسری، تصریح کرد: توجه رسانه ها به اهمیت سلامت آزمون سراسری ستودنی است و البته باید در مورد بازنشر برخی ادعاهای پوچ و شایعات بی اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون گرفتار خدشه نشود.
وی تصریح کرد: بدیهی است اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیق به داوطلبان و خانواده های آنها در مورد اهداف گروههای سازمان یافته کلاهبرداری باعث جلوگیری از مشکلات بعدی برای کنکوری ها خواهد شد.
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری ضمن اشاره به فعالیتهای مختلف سازمان سنجش آموزش کشور در فرآیند برگزاری آزمون، اظهار داشت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، قبل از برگزاری، حین و بعد از برگزاری است و حفاظت آزمون ها در مراحل مختلف همچون قرنطینه به صورت کامل و دقیق صورت می گیرد و سوابق برگزاری آزمون در سالهای متمادی هم نشان داده است امنیت در این بخش ها همواره برقرار بوده است.
حاجیلو ضمن اشاره به برخی گزارش های دریافتی از شدت یافتن فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه های اجتماعی مجازی، اظهار داشت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه ریزی و کوشیده اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده ها آماده شرکت در کنکور شده اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت نمایند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.
وی ضمن اشاره به این که رصد فعالیت مدعیان تقلب در کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی بعنوان مهم ترین اقدام پیشگیرانه قبل از اجرای آزمون از مدت ها قبل تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بخصوص پلیس فتا قرار گرفته است، اظهار داشت: عضویت داوطلبان در گروه ها و کانال های مجازی مدعی تقلب و همینطور استفاده از ابزارهای ممنوعه، تخلف محسوب شده و باعث محرومیت آنان از آزمون است.
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه ها و کانال های فضای مجازی مدعی تقلب اخطار داد و تصریح کرد: کسانی که در این گروه ها مبادرت به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می کنند هم علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات های بیشتر قانونی خواهند شد.
قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در انتها تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ داوطلب متقلبی امکان ورود به دانشگاه را نخواهد داشت و این افراد حتی در مرحله بعد از آزمون هم با استفاده از شیوه های فنی و آماری شناسایی شده و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.



1402/04/11
08:07:17
itemprop="bestRating">5
370
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد