وبلاگ آفتاب

پایان ماموریت ۲۷۶ روزه هواپیمای مرموز چین

پایان ماموریت ۲۷۶ روزه هواپیمای مرموز چین

وبلاگ آفتاب: هواپیمای فضایی مرموز چین بعد از 9 ماه ماموریت مداری به زمین بازگشت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این وسیله نقلیه رباتیک در دومین پرواز مداری خود به مدت ۲۷۶ روز در آسمان باقی ماند.
خبرگزاری شینهوا(Xinhua) چین گزارش کرده است که این هواپیمای مرموز چند بار مصرف در روز دوشنبه(هشتم مه) در مرکز پرتاب ماهواره ی «Jiuquan» در شمال غربی چین به زمین نشست و یک ماموریت ۲۷۶ روزه در مدار زمین را به انتها رساند.
شینهوا در روز دوشنبه نوشت: موفقیت این آزمایش نشان دهنده ی پیشرفت مهمی در تحقیقات چین در مورد فناوری های فضاپیماهای چندبار مصرف است که امکان رفت و برگشت آسان تر و مقرون به صرفه تری را جهت استفاده حضور صلح آمیز در فضا فراهم می کنند.
The space plane launched from Jiuquan on Aug. 4، 2022، kicking off a mission short on details but long on intrigue.
این هواپیمای فضایی در روز چهارم اوت سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شد و در روز ۳۱ اکتبر چیزی را به مدار پرتاب کرد. تعدادی از کارشناسان گمان می کنند که این شی یک ماژول خدماتی بوده است که احتمالاً نشان میدهد که هواپیمای فضایی درحال آماده شدن برای بازگشت به زمین است.
دیگران براین باورند که یک ماهواره کوچک بوده است که برای نظارت بر این هواپیمای فضایی چینی طراحی شده است. با توجه به این که این هواپیمای رباتیک مدت طولانی تری در آسمان باقی ماند، شاید این حدس درست باشد.
نخستین ماموریت مداری هواپیمای فضایی چین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ انجام شد و تنها دو روز به طول انجامید.
کارشناسان غربی معتقدند این وسیله نقلیه تقریباً شبیه به هواپیمای رباتیک X-۳۷B نیروی فضایی ایالات متحده است که حدود ۲۹ فوت(۸.۸ متر) طول دارد. ارتش ایالات متحده در مورد X-۳۷B که تا به امروز شش ماموریت مداری به انجام رسانده است که طولانی ترین آنها ۹۰۹ روز بوده نیز مانند چین اطلاعات زیادی ارائه نمی دهد.




منبع:

1402/02/20
08:18:32
itemprop="bestRating">5
314
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد