وبلاگ آفتاب
معاون صندوق هنر پاسخ داد؛

ماجرای قطع بیمه برخی اعضای صندوق هنر چیست؟

ماجرای قطع بیمه برخی اعضای صندوق هنر چیست؟

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون اعضای صندوق اعتباری هنر به دنبال انتشار بعضی از صحبت ها و اظهارنظرها در خصوص قطع بیمه تأمین اجتماعی برخی از هنرمندان عضو این صندوق توضیحاتی را ارائه نمود.



مسلم کریمی معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب تعدادی از اظهارنظرها در رابطه با قطع بیمه تأمین اجتماعی برخی از هنرمندان عضو این مجموعه توسط صندوق اعتباری هنر بیان کرد: شناسایی هنرمندان و عرضه خدمات یکی از مهم ترین وظایف صندوق اعتباری هنر از بدو تأسیس تا به امروز بوده است که هم اکنون هم صندوق به عنوان مجموعه حمایتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خویش را موظف به انجام این وظیفه در بهترین و مؤثرترین شکل ممکن برمبنای امکانات می داند. صندوق در قالب سازوکارهای تخصصی وظیفه پشتیبانی از اصحاب فرهنگ و هنر، روزنامه نگاران و خبرنگاران و فعالان قرآن و عترت را به عهده داشته و تلاش می شود تا هر روز هم نسبت به افزایش این حمایت ها، کارهای مؤثری صورت گیرد.
عضویت در صندوق با تخلف و جعل عنوان «هنرمند»
وی افزود: متأسفانه طی سنوات گذشته برخی از افراد با تخلف و جعل عنوان هنرمند در مدارک عرضه شده، وارد چرخه های حمایتی و خدماتی صندوق شده اند که دراین زمینه بعد از آن که متوجه این فرایند شدیم، سعی کردیم تا بوسیله مسیر قانونی، دراین زمینه اقدامات قضایی لازم را برمبنای مدارک و اسنادی که در اختیار داشتیم، انجام دهیم و بوسیله حقوقی و قضایی نسبت به احقاق حقوق هنرمندان اقدام نماییم.
کریمی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مواردی که طی ماه های گذشته روی آن متمرکز هستیم، بحث ساماندهی و بروزرسانی بانک اطلاعاتی اعضاست که دراین زمینه تلاش می نماییم ضمن پیگیری مطالبی همچون تمدید عضویت و سایر اقدامات مربوط به این فرایند، شرایط خدمات رسانی و حمایتی را ساماندهی و گسترش دهیم. در این چارچوب آنچه برای ما نکته ضروری بشمار می رود کوشش برای تکمیل بزرگترین سامانه اطلاعاتی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت است که بتوانیم دراین زمینه به شرایط بهتری در عرضه خدمات برسیم. در حقیقت شناسایی اعضای فعال از میان افراد غیرهنرمندی که بصورت غیرقانونی وارد مسیر عضویت شده اند، موضوعی است که مشغول انجام آن هستیم.
معاون اعضا صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: این ساماندهی بدون تردید نه تنها فرایند عرضه خدمات را متوقف نمی کند، بلکه مسیر مؤثری برای عرضه تسهیلات و خدمات بهتر برپایه اطلاعات دقیق احصا شده هنرمندان است که می تواند در جهت توانمندسازی اصحاب فرهنگ و هنر دربرگیرنده اتفاقات خوبی باشد. به اذعان تمامی مجموعه ها، انجمن ها و خانه های در رابطه با حوزه فرهنگ و هنر این ساماندهی از کارهای ضروری بوده که می تواند در جهت منافع هنرمندان عزیز از آن استفاده نمود. فقط در سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۱۴ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور به عضویت صندوق درآمده اند و ۱۰ هزار تن از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به فرایند خدمات بیمه ای صندوق اضافه شده اند و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی صندوق قرار گرفتند. لازم به ذکر است که صندوق سالیانه به ازای هر نفر حدود ۷ میلیون تومان یارانه به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند.
بیمه تأمین اجتماعی هیچ «هنرمند فعالی» را قطع نکردیم
وی در قسمت دیگری از صحبت های خود توضیح داد: حالا بیشتر از ۹۷ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند که از این تعداد بیشتر از ۵۴ هزار نفر از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می نمایند. بدین سبب ما غیر از مواردی که اشاره داشتم، به هیچ عنوان فردی را حذف نکرده ایم و اساسا خدمات به هیچ هنرمندی که عضو صندوق باشد قطع نخواهد شد و حتی گسترش پیدا خواهدنمود. ساماندهی هم از آبان سال ۱۴۰۰ شروع شده و طی آن اطلاعات، تابحال بیشتر از ۳۵ هزار نفر از اعضا وارد مرحله تمدید عضویت شده اند که با اطلاع رسانی های انجام شده از جانب صندوق ۸۰ درصد از این افراد نسبت به تکمیل مدارک و بروزرسانی پرونده عضویت خود اقدام نموده اند. سایر اعضا هم درحال تکمیل اطلاعات و به روز رسانی عضویت خود هستند و امیدواریم تا آخر سال بانک اطلاعات جامعی داشته باشیم و این بانک بتواند به عنوان مجموعه آماری برای توانمندسازی هنرمندان شرایط مفید فایده ای را بوجود آورد.
کریمی در آخر اشاره کرد: همین جا اعلام می کنم که بیمه تأمین اجتماعی هیچ هنرمند فعالی بوسیله صندوق اعتباری هنر قطع نشده و اگر مواردی مطرح شده که بیمه برخی اعضای فعال دراین زمینه حذف شده به هیچ عنوان صحیح نیست، مگر این که فرد بیمه شده در زمینه پرداخت حق السهم خود اقدامی را انجام نداده باشد. در این صورت هم این آمادگی را داریم اگر عضو محترمی غیر از مواردی که به آن اشاره داشتم با مشکلی در حوزه قطعی بیمه روبه رو شده باشد، رسیدگی های لازم را انجام دهیم.


منبع:

1402/02/12
11:22:15
itemprop="bestRating">5
444
تگهای خبر: اطلاعات , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد