وبلاگ آفتاب

بومی سازی دستگاهی با کاربردهای مختلف از شیرین سازی گاز تا صنعت آبزی پروری

بومی سازی دستگاهی با کاربردهای مختلف از شیرین سازی گاز تا صنعت آبزی پروری

به گزارش وبلاگ آفتاب، گروهی از مهندسان یکی از شرکتهای فناور به دانش فنی ساخت دستگاههای تماس دهنده غشایی برای کاربرد در صنایع مختلف از شیرین سازی گاز تا صنعت آبزی پروری دست پیدا کردند.


امیر پورخلیلی از محققان این طرح در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به طراحی و ساخت دستگاه پوشش دهی، اظهار داشت: فناوری استفاده شده در این دستگاه، تکنولوژی پتنت گرنت شده امریکا در زمینه پوشش دهی ماژول های هالوفایبر است.
وی افزود: ما این فناوری را در مقیاس صنعتی پیاده سازی کردیم و از این دستگاه میتوان در مصارف مختلف بعنوان تماس دهنده های غشایی بهره
برداری کرد.
پورخلیلی ضمن اشاره به مکانیزم عملکردی این دستگاه، توضیح داد: دستگاه تماس دهنده های غشایی به این صورت است که میان دو فاز "مایع" و "گاز" و یا دو فاز مایع بعنوان تماس دهنده برای اکسیژن دهی و یا گاز زدایی و یا گاز دهی از آب و یا تصفیه مایعات در صنایع مختلف کاربرد دارد.
این محقق، صنایع نفت و گاز را یکی از کاربردهای این دستگاه عنوان نمود و افزود: این دستگاه در صنایع نفت و گاز می تواند جایگزین برج های احیای آمین برای شیرین سازی گاز شود. این دستگاه همینطور در صنعت آبزی پروری برای اکسیژن دهی آب کاربرد دارد.
به نقل از ایشان، این دستگاه همینطور در صنایع فلزی برای تهیه آب فوق خالص که احتیاج به گاز زدایی از آب است، کاربرد دارد.
پورخلیلی با بیان اینکه این فناوری در مرحله ورود به بازار قرار دارد، تصریح کرد: این دستگاه در مقیاس صنعتی به تولید رسیده است و در مرحله ورود به بازار است.
وی اظهار نمود: دستگاههای تماس دهنده غشایی نمونه خارجی دارند.




منبع:

1402/01/28
12:04:05
itemprop="bestRating">5
368
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , فناوری , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد