وبلاگ آفتاب
انتخاب بهترین تدوینگران سینما؛

معرفی برندگان جوایز ادی 2023

معرفی برندگان جوایز ادی 2023

به گزارش وبلاگ آفتاب، در هفتاد و سومین دوره اهدای جوایز انجمن تدوینگران سینمای آمریکا (ACE)، تاپ گان: ماوریک و همه چیز همه جا... برندگان اصلی جوایز شدند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی جوزف کوشینسکی در قسمت بهترین فیلم بلند درام و «همه چیز همه جا یک باره» ساخته دو دنیل در قسمت بهترین فیلم کمدی موفق به کسب جایزه ادی از انجمن تدوینگران آمریکا شدند.
در بخش درام دیگر نامزدها شامل «تار» ساخته تاد فیلد، «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر، «الویس» باز لورمن و «پادشاه زن» ساخته جینا پرینس –بایتوود بودند.
در بخش کمدی هم «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک دونا، «پیاز شیشه ای: معمای چاقوکشی» ساخته رایان جانسون، «مِنو» ساخته مارک میلود و «مثلث غم» ساخته روبن اوستلوند دیگر مدعیان را ایجاد کرده بودند.
در این مراسم جایزه طلایی فیلمساز ادی در تجلیل از فیلمسازی که به دستاوردهای اثرگذار در هنر و تجارت فیلم دست یافته باشد به جینا پرینس-بایتوود برای مجموعه آثارش تعلق گرفت.
لین ویلینگام و دون زیمرمان هم برای دستاوردهای فوق العاده در تدوین فیلم مورد تجلیل قرار گرفتند.
در حالی که از سال ۱۹۶۱ فقط ۱۲ تدوینگر زن جایزه بهترین تدوین برای فیلم درام را برده اند، سال جاری هم ۲ تدوینگر زن در بین نامزدها جای داشتند که شامل مونیکا ویلی برای «تار» و تدریلین شروپشایر برای «پادشاه زن» بودند.
در بخش انیمیشن «پینوکیوی گی یرمو دل تورو» برای تدوین کن شرتسمان جایزه برد و در قسمت مستند بلند «آتش عشق» برای تدوین ارین کاسپر و جوسلین چاپو برنده شد.
در سریال کمدی چند دوربینه «محله: به هنر مذاکره خوش آمدی» و در کمدی تک دوربینه «خرس» جایزه بردند. «آندور» هم جایزه بهترین تدوین برای سریال درام را برد و جایزه بهترین فیلم بلند تلویزیونی به «مرموز: ماجرای ال یانکوویچ» رسید.


منبع:

1401/12/16
13:57:31
itemprop="bestRating">5
388
تگهای خبر: دستاورد , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد