وبلاگ آفتاب

شروع دومین روز رقابت داوطلبان آزمون ارشد

شروع دومین روز رقابت داوطلبان آزمون ارشد

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، دومین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی برای کسب صندلی های ارشد از ساعت ۸ امروز شروع شد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ امروز جمعه ۱۲ اسفندماه شروع شد و داوطلبان برای کسب صندلی های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در دو نوبت بامداد و بعدازظهر امروز، بر مبنای اطلاعات مندرج روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط، با یکدیگر رقابت می کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال جاری تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت کننده دارد که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر خانم و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب آقا هستند؛ به عبارت دیگر ۵۴ درصد داوطلبان آزمون فوق را زنان و ۴۶ درصد را هم مردان می سازند. آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می گردد و تعداد ۱۳۴ کد رشته هم در آن تعریف شده است.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ و نتایج نهایی این آزمون هم دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان هریک از کدرشته های امتحانی لازم است به نشانی مندرج روی کارت شرکت در آزمون رجوع کنند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، درصورتیکه بند در ارتباط با گزینش در رشته های دانشگاه پیام نور و موسسه های غیرانتفاعی را برگزیده اند، لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (در اواخر خردادماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.





منبع:

1401/12/12
10:31:13
itemprop="bestRating">5
471
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد