وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه تهران هشدار داد

وضعیت نگران کننده دانشجویان از نظر سلامت روحی و جسمانی

وضعیت نگران کننده دانشجویان از نظر سلامت روحی و جسمانی

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس دانشگاه تهران وضعیت سلامتی دانشجویان از جنبه های روحی، سلامت جسمانی را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: آمارها نشان میدهد سلامت روانی، سلامت بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و خصوصاً در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی مناسب نمی باشد و این وضعیت در میان دانشجویان یک وضعیت نگران کننده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که در تالار فردوسی دانشگاه تهران انجام شد بر ضرورت توجه به پیش گیری از بروز مشکلات روانی، سلامتی و ارتقاء سلامت در دانشگاه ها اصرار کرد و اظهار داشت: در این شرایط است که دانشجویان سر زنده و پویا خواهیم داشت و اگر هم با مشکلاتی مواجه باشند هم فکری و هم اندیشی برای حل این عوارض و مشکلات احتمالی آن شکر بگیرد.
ایشان سپس اشاره کرد: آمارها نشان میدهد که متاسفانه ما به علل مختلف شاهد افزایش حجم مشکلات روانی، سلامتی، بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و خصوصاً در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی هستیم و این وضعیت، وضعیت نگران کننده است و همه باید کمک کنند که این مشکلات مرتفع شود.
رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: به هر حال امروز مولفه هایی که سلامتی را به مخاطره می اندازد خصوصاً در قشر دانشجو یک بخشی طبیعت زندگی امروزه بشر است و بخش دیگر نیز به خاصیت های خاصی که زندگی دانشجویی ارتباط دارد. چونکه دانشجویان کسانی هستند که یک مرحله انتقالی را از زندگی اجتماعی خودشان در خانواده و مدرسه پشت سر گذاشتند و پروسه جامعه پذیری جدیدی را در دانشگاه ورود کردند.
وی اشاره کرد: ما با دانشجویانی مواجه هستیم که دو مولفه هیجان و نگرانی را باهم دارند، از یک سو احساسات و عواطف و هیجانات دوره جوانی و از جانب دیگر نگرانی ها نسبت به آینده تحصیلی، شغلی، زندگی مشترکی که دارند و باید تصمیم بگیرند در این دوره و اقدام نمایند یعنی در یک دوره کوتاه زمانی با حجم زیادی از ابهامها مواجهند.
رییس دانشگاه تهران اشاره کرد: زمانی که شرایط فوق به شرایط عمومی در جامعه اضافه می شود حجم وسیعی از فعالیت ها را می طلبد که ما باید این فضای ابهام و فضای عدم اطمینان در آینده دانشجویان را مدیریت نماییم.
وی اشاره کرد: بنا بر این است که از اضطراب و استرس امروز به عنوان سرماخوردگی روانی یاد می شود، چونکه خاصیت شروع و همین طور تکرار پذیری اصطراب و افسردگی مقوله ای است که تغییرات جزئی از زندگی دانشجویی امروز را رقم زده است و وظیفه ما دراین زمینه بسیار خطیر و مهم به شمارمی رود.
مقیمی با اعلان اینکه نباید به موضوع سلامتی یک موضوع تک بعدی و واحد مشخصی نگاع نماییم، اظهار داشت: به همین جهت این امر یک اقدام مشخصی را طلب کند اینگونه نباید تلقی شود. چونکه سلامتی یک چتری است که باید در تمام کارهای دانشگاه به آن توجه گردد. در نتیجه دانشگاه تهران مراکز مشاوره بسیارخوبی دارد که در سطح بین المللی به دومین مرکز مشاوره بین المللی به شمارمی رود.




منبع:

1401/12/08
16:44:11
itemprop="bestRating">5
540
تگهای خبر: دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد