وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

جسارت بالای قویتر در وضعیت فعلی

جسارت بالای قویتر در وضعیت فعلی

به گزارش وبلاگ آفتاب، کارگردان نمایش قویتر اعتقاد دارد در شرایط فعلی تئاتر و جامعه، به صحنه بردن اثری نمایشی جسارت بالایی می خواهد.



جواد تولمی که این روزها نمایش «قوی تر» نوشته آگوست استریندبرگ با ترجمه فرهاد ناظرزاده کرمانی را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد، درباره ی روند تولید این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: سال ۷۷ یا ۷۸ در دوران دانشجویی بود که نمایشنامه «قوی تر» به دستم رسید و آنرا خواندم. همان موقع و پس از خواندن نمایشنامه یک فضای فانتزی و عروسکی در ذهنم برای اجرای این اثر شکل گرفت ولی در آن زمان جسارت انجامش را نداشتم.
وی افزود: نمایشنامه «قوی تر» سال ها با من بود که در نهایت سال ۹۸ آنرا برای جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک ارائه دادم که با آن موافقت شد. در آن زمان طراحی و ساخت عروسک ها توسط نسیم یاقوتی شروع شد.
تولمی تصریح کرد: نمایشنامه «قوی تر» ۲۵ سال من را آزار داد برای اینکه هر وقت می خواستم اثری را روی صحنه ببرم، این متن خودرا به من تحمیل می کرد که باید در ابتدا آنرا روی صحنه ببرم.

تولمی با اشاره به شروع تمرین های نمایش «قوی تر» از سه هفته مانده شروع اجرای عمومی اثر، توضیح داد: وضعیت خاصی برای ما پیش آمد که طی آن به سبب این که بازیگر اصلی نمایش درگیر یک پروژه خارج از ایران بود، مجبور به جایگزینی بازیگر شدیم. بدین سان آرزو صراف رضایی به گروه پیوست و خوشبختانه با توانایی و تلاشی که داشت توانستیم کار را با ایده الی که مدنظرمان بود پیش ببریم.
کارگردان نمایش «قوی تر» درباره ی تولید و اجرای تئاتر در وضعیت فعلی تئاتر و جامعه اشاره کرد: در وضعیت حال حاضر جامعه، به صحنه بردن اثری نمایشی جسارت بالایی می خواهد و کار بسیار سختی است. باتوجه به نیازی که برای اجرای نمایش «قوی تر» در این شرایط بود، داوطلب شدم اثر را اجرا کنم و ترجیح دادم بجای زمانی دیگر، در این فصل «قوی تر» را روی صحنه ببرم.
تولمی که مقرر است تا ۲۰ اسفند «قوی تر» را اجرا کند، در انتهای سخنان خود ضمن ابراز امیدواری به جهت اینکه این نمایش بتواند نظر مخاطب را جلب نماید، تاکید کرد: دوست داریم تماشاگر با تئاتر آشتی و از تئاتر حمایت کند و تا جایی که ممکنست سالن های تئاتر را خالی نگذارد تا تئاتر بتواند به وظیفه خود در ارتقا و پیشبرد فرهنگی جامعه عمل کند.
نمایش «قوی تر» با مدت زمان ۴۰ دقیقه، ساعت ۱۸: ۳۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.
عکس از اختر تاجیک است.

1401/11/24
11:44:25
itemprop="bestRating">5
357
تگهای خبر: بازی , پروژه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد