وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران:

تنها راه نجات کشور پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان است

تنها راه نجات کشور پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان است

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، در آستانه چهل وچهارمین سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف اکردیته کردن مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی بعنوان نخستین Compounding center در ایران برای تهیه و ارسال فرآورده های ترکیبی به سایر بیمارستان ها و داروخانه ها به بهره برداری رسید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که کارهای ارزشمندی در دانشکده داروسازی درحال انجام است؛ اظهار داشت: کارهای کوچک در کنار همدیگر همانند پازل بزرگ است که نشان میدهد دانشگاه علوم پزشکی تهران در راه درستی درحال حرکت است و با کمک همدیگر می توانیم کارهای منحصربه فردی را به منصه ظهور برسانیم.
وی افتتاح دانشگاه سبطین، «شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران» در شهر مقدس کربلا را نشان از کسب تجربیات موفق بین المللی عنوان نمود و اضافه کرد: ان شاء الله به زودی توسعه و گسترش دانشکده داروسازی را در شعبه بین الملل سبطین شاهد خواهیم بود؛ این مهم فرصت بسیار مغتمی برای صادرات و ارزآوری خواهد بود که باید قدر این سرمایه های ملی را دانست.
دکتر قناعتی موضوعات مارکتینگ Marketing، استارتاپ ها، تجاری سازی و... را مهم تلقی نمود و اظهار داشت: در فرآیندهای دارویی اگر در این جهت بتوانیم توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه را در سطح ملی به خوبی معرفی نماییم می توانیم در سطح بین المللی هم بدرخشیم؛ باید از فرصت های پیش آمده بهینه استفاده نمائیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ظرفیت های دانشکده داروسازی را کم نظیر خواند و اظهار داشت: توان بالقوه این دانشکده در توسعه شرکت های دانش بنیان به صورتی است که می تواند هزینه دانشگاه را هم پوشش دهد.
دکتر قناعتی تنها راه نجات کشور را پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان دانست و اشاره کرد: در حوزه های مختلف در یک سال قبل تجربیات منحصربه فردی را به دست آورده ایم و البته که دانشکده داروسازی هم از کمک و حمایت های داروخانه سیزده آبان می تواند در حوزه های رشد دارویی بهره بگیرد و همین طور شاخه های مختلف دانشکده داروسازی را گسترش دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خطاب به اساتید دانشکده داروسازی تصریح کرد: از حضور در رسانه های جمعی استقبال کنید برای اینکه فرصت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی ها و کارهای چشم گیر دانشگاه علوم پزشکی تهران مهیا شده است.
وی از برنامه های موفق انجام شده دانشگاه طی یک سال و نیم گذشته صحبت کرد و اظهار داشت: شهر علم و فناوری شهید سلیمانی ایده عملیاتی منحصربه فرد دانشگاه است که فضای بسیار خوبی را برای شرکت های دانش بنیان و فناوران ایجاد کرده است، همین طور نحوه خدمت رسانی به بهترین نحو برای هموطنان عزیز در مراکز درمانی تابعه در حال انجام می باشد که به « اقتصاد سلامت و عدالت در سلامت» کمک شایانی کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تکیه بر اهداف بزرگ نظام سلامت؛ ارتقای سطح سلامت، پاسخگویی به نیازهای مردم و مشارکت عادلانه، تصریح کرد: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جهت نقش مهم و اثرگذاری دارد.
دکتر قناعتی افزود: ترویج اخلاق و معنویات همچون مسائل مهمی است در حرفه پزشکی نفوذ دارد که در اساتیدی همچون مرحوم دکتر عباس شفیعی، دکتر علیرضا یلدا و... مشهود بوده است؛ امید داریم افرادی را تربیت نماییم که اخلاق مدار باشند، منتورینگ در این راه کمک کننده است باید این مهم را احصا کنیم؛ باید بتوانیم شاگردانی باسواد، اخلاق مدار، توانمند، مردم دوست، عادل و عدالت جو و پاسخگو به مشکلات مردم تربیت نماییم که به ارتقا سیستم و پیشرفت کشور کمک کنند.
وی اشاره کرد: مدیریت دانشگاه را نقد کنید چونکه نقدها می تواند به مدیریت دانشگاه در امتداد حرکت های سازنده و ماندگار کمک نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در آخر مشارکت همه دانشگاهیان و دانشجویان داوطلب برای مساعدت با زلزله زدگان ایران، سوریه و ترکیه را خواهان شد.
حرکت در «مرزهای دانش»
در ادامه دکتر محمود بیگلر سرپرست مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر؛ اظهار داشت: خوشحالیم که کشور هر روز بالنده تر در مرزهای دانش درحال حرکت است.
وی در ادامه از حمایت های دکتر قناعتی رئیس دانشگاه تشکر کرد و تصریح کرد: امید داریم طرح های آتی را با سرعت بیشتری به بهره برداری برسانیم و در نهایت به هموطنان عزیزمان خدمت رسانی مطلوبی ارائه دهیم.
دکتر بیگلر نقطه اشتراک دانشکده داروسازی و مجموعه دارخانه های دانشکده داروسازی(سیزده آبان) را تولید محصولاتی که منجر به خدمات منحصر به فردی که حتی در سطح ملی هم نمونه ای ندارند، عنوان و اشاره کرد: ظرفیت و قابلیت های این دو مجموعه بی نظیر است؛ با مشارکت و حمایت همدیگر می توانیم شاهد اتفاقات مهمی باشیم.
وی با تأکید بر این که وظیفه داریم از گروههای هدف حمایت کنیم؛ اظهار داشت: توانمندی های بخش های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح کشور کم نظیر و در تلفیق و مشاوره های دارویی هم منحصر به فرد است.
سرپرست مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اظهار امیدواری از این که بتوانیم نیازهای سطح ملی را هم مرتفع کنیم؛ اشاره کرد: علم و دانشی را که کسب کرده ایم باید در امتداد توانمند سازی داروسازان کشور قرار داده و در بقیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور آنرا تسری دهیم.
اثربخشی«علم نافع»
سپس دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنانی گفت: مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از فرآیندهای شکوفایی کشور است که با توکل به خداوند متعال رونمایی و افتتاح خواهد شد. این مرکز می تواند در خدمت به سلامت جامعه اثربخش باشد.
وی با تأکید بر سیاست های دانشگاه؛ بیان کرد: در سالهای قبل بارها تاکید گردیده است که علم و پژوهش«علم نافع» باید در امتداد خدمت به سلامت جامعه موثر باشد؛ خرسندیم که مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تبلور این سیاست است.
«علم و هنر» ترکیب اجزا برای رسیدن به بهترین اثربخشی
پس از آن دکتر یلدا حسین زاده اردکانی مدیر گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارش جامعی درباب طرح ساخت سوسپانسیون های ترکیبی خوراکی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و اظهار داشت: ساخت داروهای ترکیبی؛ علم و هنر ترکیب اجزا برای رسیدن به بهترین اثربخشی متناسب با شرایط و نیاز فردی بیمار را شامل می شود.
وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح اضافه کرد: ۸۰ درصد داروهایی که تایید FDA را بدست می آورند برای کاربرد در بزرگسالان طراحی و تولید می شوند، دوز مورد استفاده در کودکان و نوزادان کمتر از دوز بزرگسال بوده که شکل دارویی مناسبی برای آن وجود ندارد، بخش بزرگی از داروهای خوراکی مورد استفاده در کودکان به شکل مایع وجود ندارد و نیاز به تغییر شکل به فرم مایع وجود دارد و در بیماران گرفتار اختلالات بلع مانند بیماران سالمند، بیماران با اختلالات روانی هم تبدیل شکل دارویی جامد به مایع وجود دارد.
دکتر حسین زاده اردکانی اهم کارهای انجام شده در مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی را ؛ نیاز سنجی از ۱۲ داروخانه بیمارستانی مجموعه داروخانه های ۱۳ آبان، فرمولاسیون بیش از ۶۰ قلم از داروهای مورد نیاز در پایه سوسپانسیون، بررسی پایداری فیزیکوشیمیایی و میکروبی ۴۰ قلم از داروها در فاز اول، ساخت و اصلاح فضای ۱۰۰ متری در دانشکده، تهیه تجهیزات لازم برای ساخت سوسپانسیون های خوراکی، تهیه استانداردهای ساخت داروهای ترکیبی تزریقی و غیر تزریقی و نگارش کتاب ساخت داروهای ترکیبی خوراکی عنوان نمود.
وی در ادامه از نیاز سنجی ۱۲ داروخانه بیمارستانی مجموعه داروخانه های ۱۳ آبان در همین راستا آگاهی داد و اظهار داشت: در ادامه به چالش های فرمولاسیون از جمله؛ مزه تلخ خیلی از داروها، عدم پایداری داروها در پایه های متداول در حضور آب و مناسب نبودن شکل دارویی موجود (پرل روغنی) دست یافتیم.
عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهداف مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده؛ اشاره کرد: تهیه فرآورده های سوسپانسیون خوراکی برای بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ مرکز طبی، بهرامی، شریعتی، امام خمینی، روزبه، تصویب دستورالعمل ساخت فرآورده های سوسپانسیون خوراکی بصورت کتاب، تولید صنعتی پایه های سوسپانسیون کننده برای توزیع در کشور و اکردیته کردن مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی به عنوان نخستین Compounding center در ایران جهت تهیه و ارسال فرآورده های ترکیبی به سایر بیمارستان ها و داروخانه ها همچون اهداف افتتاح مرکز است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آخر مراسم افتتاح مرکز ساخت داروهای ترکیبی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران«تفاهم نامه تهیه و تامین مواد اولیه و تجهیزات(جهت ساخت فرآورده های ترکیبی خوراکی)» بین دانشکده داروسازی و مجموعه دارخانه های دانشکده داروسازی منعقد و با حضور رئیس دانشگاه امضاء و قرار شد طرح ساخت سوسپانسیون های ترکیبی خوراکی در دانشکده داروسازی و مشارکت داروخانه های ۱۳ آبان با هدف «اثربخشی متناسب با شرایط و نیاز فردی بیماران مراکز تحت پوشش دانشگاه با دریافت قیمت تمام شده»، مصوب هیات رئیسه دانشگاه اقدام گردد.




منبع:

1401/11/22
14:05:12
itemprop="bestRating">5
434
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد