وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران:

ارتقاء نحوه آموزش، سرفصل دروس و رشته های دانشگاهی به جد مورد توجه قرار دارد

ارتقاء نحوه آموزش، سرفصل دروس و رشته های دانشگاهی به جد مورد توجه قرار دارد

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه به دنبال تربیت نیروهای متخصص و متعهد و نه صرفا تولید مدرک هستیم، اظهار داشت: برهمین اساس ارتقای نحوه آموزش، سرفصل دروس و حتی رشته های دانشگاهی به جد مورد توجه قرار دارد و در تلاش هستیم روحیه نوآوری و خلاقیت را در دانشجویان تقویت نماییم.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حسین قناعتی در جشن فارغ التحصیلی تعدادی از دانش آموختگان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران که به صورت حضوری و آنلاین در سالن دارالفنون برگزار شد، با تبریک به دانشجویان حاضر، خانواده آنها و اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، اظهار داشت: هم زمانی جشن دانش آموختگی تعدادی از دانشجویان بین الملل دانشگاه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد مبارک حضرت علی (ع) را به فال نیک می گیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) دانش را روشنی بخش اندیشه می دانند و فرموده اند که هر کس دانشمندی را گرامی بدارد، بی شک پروردگارش را گرامی داشته است.
وی ضمن اشاره به این که هدف ما از برگزاری این جشن، علاوه بر ساختن خاطره ای فراموش نشدنی برای دانشجویان، ابراز قدردانی از زحمات بی شائبه و شبانه روزی آن هاست، عنوان کرد: امروز با همکاری و راهنمایی اساتید و تلاش و پشتکار شما، فضایی افتخارآفرین داریم و می توانیم به فکر برنامه ریزی های جدیدتر و پررنگ تر برای آینده این دانشگاه بزرگ و دانشجویان بین الملل باشیم.
دکتر قناعتی کلمه دانشگاه را معادل واژه های University در زبان انگلیسی و جامعه در زبان عربی دانست که همگی مفهوم جهانی شدن را می رسانند و اضافه کرد: در واقع دانشگاه های پیشرفته امروزی بعنوان دانشگاه های نسل چهارم، ۴ رسالت اصلی آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص، پژوهش بنیادی، توسعه ای و کاربردی، کارآفرینی و ترسیم نقشه راه سیاست های اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جامعه را برعهده دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ما در این راه به دنبال تربیت نیروهای متخصص و متعهد و نه صرفا تولید مدرک هستیم، اظهار داشت: برهمین اساس ارتقای نحوه آموزش، سرفصل دروس و حتی رشته های دانشگاهی به جد مورد توجه قرار دارد و در تلاش هستیم روحیه نوآوری و خلاقیت را در دانشجویان تقویت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: این هدف پرارزش مستلزم مشارکت جدی و بی وقفه اساتید، کارکنان و دانشجویان در فرایند تولید علم است که خود نیازمند برخورداری از محیطی امن، زیرساخت های مناسب، مشارکت های بین المللی و نگاههای عمل گرایانه خواهد بود.
دکتر قناعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را بعنوان قطب علمی بزرگ دانشگاهی کشور، دارای جایگاهی درخشان در حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی معرفی نمود و بیان داشت: این مجموعه تا کنون شیب نسبتاً مناسبی را در توسعه علمی و پژوهشی طی کرده و به لحاظ کمی، در رشته و مقطع تحصیلی، تعداد اعضای هیأت علمی و حتی فضاهای فیزیکی گسترش چشم گیری داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه ضمن اشاره به این که جشن فارغ التحصیلی، به معنای فاصله گرفتن از محیط دانشگاه و دوستان و اساتید نیست بلکه این ارتباط سرمایه ای پرارزش است، اضافه کرد: انتظار می رود پس از فراغت از تحصیل، از آنچه در دانشگاه به دست آورده اید به شکل درست استفاده و افرادی مفید برای جامعه خود باشید.
او همینطور خطاب به دانشجویان اظهار داشت: به علت استعداد و هوشی که خداوند به شما عطا فرموده و خدماتی که در این زمان دریافت کرده اید، مسئول و متعهد هستید چون که استعداد و هوش ذاتی نعمتی تعهدآور است.
دکتر قناعتی افزود: سفارش برادرانه من به همه شما عزیزان اینست که به صورت پیوسته دانش و اطلاعات تخصصی تان را بالا برده وظایفتان را به درستی انجام دهید و دانشگاهی که در آن درس خوانده اید را هیچ وقت فراموش نکنید.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فقید مرحوم دکتر داریوش کمال هدایت که سال قبل در جشن دانش آموختگان بین الملل بعنوان یکی از اساتید برتر مورد تقدیر قرار گرفت، سخنان خویش را با خواندن بیت"مجلس تمام گشت به آخر رسید عمر ما همچنان در اول وصف تو مانده ایم" از سعدی شیرازی به پایان رساند و برای تمامی دانش آموختگان بین الملل دانشگاه آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون کرد.

در حوزه علوم پزشکی فارغ التحصیلی و فراغت از تحصیل معنایی ندارد
بعد از آن دکتر آیتی، معاون بین الملل دانشگاه ضمن خیرمقدم به ریاست دانشگاه، اساتید و سایر مسؤلان و تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، بیان داشت: فرصت را مغتنم شمرده و به شما فارغ التحصیلان و دانش پژوهان که با تلاش خستگی ناپذیر این امر مهم را در زندگی خود به سرانجام رساندید، تبریک می گویم.
وی هم ضمن اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) که می فرماید هیچ عملی مانند پژوهش نیست و دانشمند کسی است که از فراگیری دانش به ستوه نمی آید، خاطرنشان کرد: شما دانشجویان در یکی از رشته های علوم پزشکی که با سلامت و جان انسان ها مرتبط می باشد و جزء مهم ترین و حساس ترین رشته ها در تمام جهان شمار می آید، تحصیل و رنج دوری از خانه و خانواده خویش را تحمل کرده اید و این بسیار پرارزش است.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: مطابق با آموزه های دینی، مهاجرت کردن برای تحصیل علم از بزرگ ترین کارهایی است که یک انسان می تواند انجام بدهد و پیامبر عظیم الشأن اسلام هم فرموده اند که برای تحصیل علم به دورترین نقطه های عالم سفر کنید.
دکتر آیتی همینطور با تبریک مجدد به دانشجویان حاضر برای تحصیل در ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان کرد: این دانشگاه با پیشینه ای ۱۷۰ ساله، بعنوان قدیمی ترین دانشگاه در منطقه و بزرگ ترین مرکز آموزش علوم پزشکی، فعالیت نموده و همواره از مزیت تدریس بهترین اساتید این حوزه بهره مند بوده است. در این میان برتری هایی چون برخورداری از بیمارستان های بزرگ آموزشی را هم نمی توان نادیده گرفت.
وی افزود: کشور ایران هم با سابقه تاریخی چند هزار ساله، مهد پزشکی دنیا بوده است. هزار سال پیش دانشمندانی چون ابوعلی سینا در این مرزوبوم زندگی می کرده اند که کتاب طب او برای ۲۰۰ سال در دانشکده های پزشکی اروپا تدریس می شد. شما در مهد کهن ترین تمدن ها و طب ها تحصیل کرده اید که جای تبریک دارد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانش آموختگان بین المللی دانشگاه جهت استفاده از فرصت جوانی به منظور کسب علم و دانش هم تبریک گفت و بیان داشت: جوانی فرصتی است که انسان از توان جسمی و ذهنی کافی برای یادگیری یک رشته و حرفه برخوردار می باشد. این دوره به سرعت از دست می رود ولی شما با یک تشخیص درست و هدف گیری بموقع، از این سال ها بهترین استفاده را کرده اید و برای آینده تان و برای مفید بودن درس خوانده اید.
دکتر آیتی در ادامه به دانشجویان سفارش کرد بعنوان فعالان حوزه سلامت، از سلامتی خود، خانواده و جامعه خویش مراقبت کنند و اضافه کرد: همینطور بیماران خویش را به داشتن سبک زندگی سالم سفارش کنید چون که حفظ جمعیت سالم و جلوگیری از بیماری بر درمان اولویت دارد.
وی با تاکید بر این که در علوم پزشکی مبحث فارغ التحصیلی و فراغت از تحصیل معنایی ندارد، اظهار داشت: پیشرفت روزبه روز علوم پزشکی، توجه به آموزش مداوم پزشکی را بیشتر از پیش مطرح می کند در واقع پزشکان برای مداوای بیماران خود باید با به روزترین دانش ها آشنا باشند.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: این مجموعه کوشش کرد میزبان خوبی برای شما دانشجویان خارجی باشد و حق میزبانی را ادا کند هرچند بدون شک کمبودها و کاستیهایی هم وجود داشته است.
وی در قسمت پایانی صحبت های خود از دکتر علامه، معاون آموزشی، دکتر قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی و دکتر پورشهیدی، مدیر امور آموزشی دانشگاه برای پشتیبانی از پردیس بین الملل و فرایند جذب دانشجویان خارجی، اساتید و اعضای هیأت علمی فعال در حوزه آموزش بین الملل، معاونان و مدیران پردیس و معاونت بین الملل دانشگاه و زحمات و تلاشهای همکاران برای برگزاری این رویداد تقدیر نمود.

تحصیل یک هزار و ۴۱۱ دانشجوی بین الملل در دانشگاه و فارغ التحصیلی ۵۲۹ دانشجو
دکتر رضایت، معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران هم بعنوان سخنران بعدی این مراسم خطاب به دانشجویان اظهار داشت: بسیار خوشحال و مفتخرم که در این روز فرخنده شاهد به بار نشستن زحمات سالیانی چند از شما، خانواده هایتان و اساتید و همکاران عزیز بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران، هستم و این مناسبت را به شما دانش آموختگان بین المللی تبریک می گویم.
معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به این که دانشجویان بین المللی نماینــدگان و سفیران علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و البته ایران هسـتند، بیان داشت: از فردا وارد عرصه خدمت می شوید، رشته های مختلف تخصصی را طی خواهید کرد. انتظاری که از شما می رود، فراموش نکردن دانشگاهی است که در آن درس خوانده اید. محیطی که سال هایی از زندگی خویش را در آن گذرانده اید و بدانید این دانشگاه، خانه شما به حساب می آید و همواره این آمادگی وجود دارد که به هر بهانه ای به خانه خودتان سر بزنید.
وی سپس به عرضه گزارشی از وضعیت دانشجویان و دانش آموختگان بین الملل دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۴۱۱ دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه الان دانشکده پزشکی با ۷۹۷، دانشکده دندانپزشکی با ۲۵۱ و دانشکده داروسازی با ۸۹ دانشجو، بیشترین تعداد دانشجوی بین المللی را دارند، اظهار داشت: به لحاظ جنسیت هم ۴۴.۷ درصد را دانشجویان دختر و ۵۵.۳ درصد را دانشجویان پسر می سازند.
دکتر رضایت خاطرنشان کرد: تنها در ترم جدید (فوریه ۲۰۲۳) حدود ۱۳۰ دانشجوی بین الملل جذب شده است و امسال برای اولین بار کشورهای ترکیه، تاجیکستان، فرانسه و هلند به مجموع کشورهای پذیرنده دانشجوی خارجی دانشگاه اضافه شده اند.
وی مجموع فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه را ۵۲۹ نفر از ۳۱ کشور اعلام نمود و عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد از این فارغ التحصیلان از دانشکده پزشکی، حدود ۱۷ درصد از دانشکده پیراپزشکی و بیشتر از ۱۴ درصد از دانشکده بهداشت هستند.
معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: امروز و طی این مراسم میزبان بیشتر از یک صد نفر از فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه به صورت حضوری و آنلاین هستیم که ۱۱ نفر از آنها در شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل تحصیل کرده اند.
دکتر رضایت همینطور با تاکید بر توزیع دانشجویان بین الملل دانشگاه در تمامی دانشکده ها، اظهارامیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده روزبه روز بر تعداد دانشجویان در این مجموعه ها اضافه شود.
او در آخر خطاب به دانشجویان اظهار داشت: مطمئن باشید که همان گونه که به دانشجویان فارغ التحصیل ایرانی افتخار می نماییم، به شما هم افتخار کرده و توفیق روزافزون شما را خواستاریم.
در این مراسم همینطور پیام تصویری دکتر علی عرب خردمند، معاون اسبق بین الملل دانشگاه و از اساتید برگزیده این مراسم برای حاضران پخش گردید.
در ادامه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان بین الملل و آموزشی دانشگاه و معاون آموزشی پردیس بین الملل از دکتر علی عرب خردمند، دکتر سارا پورشهیدی، دکتر خدیجه ادبی باویل علیائی، دکتر بهداد قریب، دکتر احسان سخاوتی مقدم، دکتر مهدی شفیعی اردستانی و دکتر مهدیا غلامی بعنوان اساتید برتر دانشجویان بین الملل دانشگاه قدردانی گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین الملل، همینطور محمد سیف، افتخار حسین ماتو، نیلوفر مجید، فاطمه استاد خلیل، بلقیس کبیر سعید، محمد حیدر سلیم، بدر احمد عبدالله و قمر نیاز هم بعنوان دانش آموختگان برتر بین الملل مورد تقدیر قرار گرفتند و از مهدی مقصود و سپیده ضمیری، کارشناسان پردیس بین الملل دانشگاه هم تقدیر به عمل آمد.
در انتها بعد از قرائت متن سوگندنامه، کیک فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی با حضور رئیس دانشگاه، دانشجویان و سایر مدیران و مسؤلان حاضر بریده شد.



1401/11/16
18:08:09
itemprop="bestRating">5
440
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اطلاعات , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد