وبلاگ آفتاب
رئیس جهاد دانشگاهی در سفر به قائن مطرح كرد:

بهره گیری از توانایی های جهاددانشگاهی در امتداد نیاز استانها

بهره گیری از توانایی های جهاددانشگاهی در امتداد نیاز استانها

به گزارش وبلاگ آفتاب، خراسان جنوبی رییس جهاددانشگاهی کشور گفت: توانایی های مختلف در جهاددانشگاهی در امتداد نیاز استانها بهره گیری می شود.


حسن مسلمی نائینی، امروز پنج شنبه ۱۳ بهمن در مسافرت دو روزه خود به خراسان جنوبی و در دیدار با امام جمعه قاین با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در مورد جهاددانشگاهی، اظهار داشت: مناطق کم برخوردار در زمینه های مختلف سیاست در مسافرت به استانها روش مطلوبی است چونکه تا آن زمان که در منطقه حضور نیابیم نمی توانیم با شرایط منطقه آشنا شویم.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، وی با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاددانشگاهی در سالهای گدشته در زمینه هایی چون فرهنگی، پژوهشی، دامپروری، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و تخصصی، اضافه کرد: تعدادی از کارها در این نهاد چون پژوهش بر روی سلول های بنیادی منحصر به فرد است.
رئیس جهاددانشگاهی با اعلان اینکه توانایی های مختلف در جهاددانشگاهی در امتداد نیاز استانها بهره گیری می شود، اظهار داشت: این نهاد بهترین خبرگزاری ها را در بطن خود دارد که طیف مخاطبان گسترده ای داشته و فرصت خوبی برای ارتباط گیری با مردم است.

حضور جهاددانشگاهی یک نقطه امید است
حجت الاسلام علی رحمانی، امام جمعه قاین نیز با اشاره به غلط بودن سیاست های تنظیم جمعیت در سالهای قبل و اثراتی که این امر بر روی جامعه گذاشته است، اضافه کرد: بسیار خرسندیم که یک شخصیت کشوری در حجره ی از حجرات در قاین حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه قاین، اشاره کرد: حدود ۱۰ حوزه علمیه در قاینات فعالیت داشته و این شهرستان حدود ۵ هزار نفر دانشجو دارد.
رحمانی بیان کرد: بقعه خیر جهاددانشگاهی در شهر قاین یک نقطه امید است و باتوجه به فلسفه تشکیل و اهداف جهاددانشگاهی و باتوجه به این امر که در شهرستان قاین به ندرت می توان فردی را یافت که وابستگی کشاورزی نداشته باشد؛ پس کارهای این نهاد در زمینه کشاورزی در این منطقه می تواند منشا خیر باشد.
وی با اعلان اینکه بسیار خرسندیم که این شهر جامعه هدف جهاددانشگاهی قرار گرفته است، اشاره کرد: ایجاد مرکز ناباروری از اولویت هاست و این اقدام برای مردم ولایی این منطقه ضرورت دارد.

مسلمی نائینی، سپس در جمع خیران قاین حضور یافت و سخنان و ایده های آنان را در مرکز آموزش جهاددانشگاهی شعبه قائنات شنید و برای ارتقای این مرکز قول پیگیری داد. همین طور شورای اداری این شهرستان پیرامون توسعه و گسترش کارهای جهاددانشگاهی در منطقه انجام شد.
محمد محمدی، فرماندار شهرستان قائنات در این نشست با اعلان اینکه این شهرستان ۳۰۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار داشت: شهرستان قائنات ۹۰۲ رشته قنات و ۸۰۴ حلقه چاه عمیق دارد و بزرگ ترین نیروگاه برق شرق کشور در آن فعال است.
وی با اشاره به فعالیت کارخانه سیمان قاین، اضافه کرد: ۸۴ اثر ملی ثبت شده و در زمینه علمی نیز در حوزه المپیاد کشوری حوزه تکنولوژی های جدید و نانو شش نفر از این شهرستان موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
فرماندار شهرستان قائنات بیان کرد: کارآمدی و موفقیت و راندمان در مجموعه جهاددانشگاهی نیازمند تحول در ساختارهای اداری، مدیریت نظام مند، ادراک محیطی و حاکمیت فرهنگ کاربردی است.
وی با اعلان اینکه یکی از معضلات جامعه علمی این است که در مراکز دانشگاهی سخنرانی های علمی محدود به فلسفه پردازی و تبیین نظریه هاست و تصور این است که کاربست و عملیاتی کردن آن وظیفه دستگاه های دیگر است.
محمدی با اشاره به شکاف بین بخش علمی و حوزه کاربردی، اظهار داشت: اندیشه برای اندیشه اصالت دارد و جهاددانشگاهی با نگاه خود خلا کاربست درست علم پر کرده است.
وی اضافه کرد: باید ساختاری تعریف شود که خروجی افکار علمی و دانشگاهی دانشگاهی دیده شده و پیاده سازی شود، اما حالا تحقیقات در عرصه عمل پیاده سازی نمی شود؛ در سالهای گدشته نیز کارهای علمی عملیاتی نشده چونکه بدون بررسی های دقیق علمی تصمیماتی گرفته شده که بطور مثال در استان کویری خراسان جنوبی مشکل آب های زیرزمینی را داریم.
جهاددانشگاهی؛ زمینه ساز کاربست درست علم
فرماندار شهرستان قائنات با اعلان اینکه تا آن زمان که مسائل علمی و پژوهشی مبنای کار و تصمیمات قرار نگیرد گرفتار مشکل می شویم، اشاره کرد: نیازمند امنیت و توسعه پایدار هستیم و نگاه جزیره ای در سیستم مدیریت کشور مسائل حال حاضر را به وجود آورده؛ بطور مثال تنش آبی و بدنبال آن تنش اجتماعی همچون موارد است.
محمدی با تکیه بر این که باید خروجی مسائل دانشگاه ها در امتداد تصمیمات حکمرانی قرار گیرد، بیان کرد: جهاددانشگاهی الهام بخش در نواندیشی و پویایی علمی و فرهنگی برای خوداتکایی و تقویت هویت اسلامی _ ایرانی است.
وی خواهان گسترش کارهای جهاددانشگاهی قائنات باتوجه به ظرفیت عظیم این شهرستان شد و اظهار داشت: لازم است تکمیل لابراتوار جهاددانشگاهی در دستور کار قرار گیرد.
محمدی با اعلان اینکه در ضمن سالیان گدشته با کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری مکانی در اختیار قرار گرفت اما حالا نیازمند تامین مکان مجزا برای این نهاد هستیم، اضافه کرد: بخش های کشاورزی قائنات نیازمند مطالعات و پژوهش های لازم برای دوری از خاموش ماندن ظرفیت ها با
زهرا حمیدی: کمک جهاددانشگاهی است.
وی از آمادگی برای همکاری و همراهی با این نهاد در هر زمینه ای گفت و افزود: یکی از اشکالات خراسان جنوبی افزایش سرطان سینه در بانوان است که در این جهت درخواست داریم مرکز درمان سرطان سینه در امتداد اجرای طرح جوانی جمعیت با کمک های جهاددانشگاهی راه اندازی شود.
سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کارهای باارزش در زمینه دانشگاهی و درمانی در شهرستان قائنات، اضافه کرد: این ظرفیت با نگاه عدالت باید حفظ شده و توسعه یابد.
وی تصریح کرد: این شهرستان این آمادگی را دارد با راه اندازی مرکز ناباروری به شرق کشور خدمت کند.
رئیس جهاددانشگاهی کشور نیز در این نشست با اشاره به کاربست کارهای جهاددانشگاهی برای حفظ ارتباط دانشگاه و صنعت، بر حضور جدی این نهاد برای بهره گیری از ظرفیت های استانی تاکید و قول مساعد برای پیگیری درخواست ها داد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی کشور با آیت الله اصفهانی از علمای برجسته قائن دیدار نمود. آیت الله اصفهانی در این دیدار با بیان خاطراتی از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید قدردان این انقلاب و مجموعه های انقلابی چون جهاددانشگاهی بود.
وی خواهان گسترش کارهای این نهاد در شهرستان قائنات شد و اظهار داشت: تعاملات لازم برای توسعه اقدامات وجود دارد.
مسلمی نائینی همین طور از لابراتوار تشخیص طبی این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان کارهای این مجموعه قرار گرفت.



1401/11/13
16:43:01
itemprop="bestRating">5
472
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد